رویداد ملی «کتابال» ویژه اعضای باشگاه کتاب‌خوانی دختران کانون برگزار می‌شود

رویداد ملی «کتابال» ویژه اعضای باشگاه کتاب‌خوانی دختران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری و مشارکت جمعیت دختران ایران زمین، برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون با اعلام این خبر گفت: رویکرد معاونت فرهنگی کانون استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حلقه‌های میانی در فعالیت‌ها است، بر همین اساس رویداد ملی «کتابال» با هدف آماده‌سازی، توانمندسازی، به‌کارگیری و فعال کردن ظرفیت نیروی انسانی دختران نوجوان (۱۲ تا ۱۸ سال) با موضوع ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی طراحی شده است.

فروهر معدنی با بیان این‌که آشناسازی مخاطبان با فعالیت‌های گروهی، رویدادهای حل مساله، کنش‌گری‌های اجتماعی و ورود هدفمند به عرصه اجتماعی جزو دستاوردهای قابل انتظار رویداد است، افزود: زمان برگزاری این طرح از ۱ تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ خواهد بود و مربیان کانون هفته‌ای یک جلسه با گروه دختران برای هماهنگی، برنامه‌ریزی و اجرای طرح «کتابال» نشست خواهند داشت.

وی گفت: مربیان باشگاه‌های کتاب‌خوانی دختران نوجوان کانون از روز ۱ تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳، با مراجعه به سایت ثبت‌نام رویداد، به نشانی https://iranian-girls-society.com/  در بخش تسهیل‌گران ثبت‌نام می‌کنند، سپس امکان دسترسی این مربیان فعال به محتوای آموزشی و شرکت در وبینارها برای آن‌ها فراهم می‌شود و آموزش‌های تسهیل‌گری در حوزه کنش‌گری کتاب را به تدریج طی یک ماه دریافت می‌کنند.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون ادامه داد: در طول برگزاری این رویداد ملی هر گروه از دختران در کنار مربی، دو فعالیت عملی برای ترویج کتاب‌خوانی انجام می‌دهند. به این صورت که پس از دریافت محتواها و مطالعه راه‌نامه کتابال، از بسته ۶۰تایی ایدههای کتابال، با هم‌فکری گروه، دو مورد از ایده‌ها را انتخاب می‌کنند و در ادامه وارد فرایند برنامه‌ریزی، تقسیم کار و... برای اجرای دو فعالیت عملی ترویجی می‌شود.

وی افزود: تمام مربیان و دختران عضو باشگاهِ شرکت‌کننده در رویداد، گواهی‌های مشترک کانون پرورش فکری،‌ جمعیت دختران ایران زمین و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را با عنوان کنش‌گر کتاب دریافت می‌کنند. این گواهی‌ها بنا بر فعالیت گروه و راهبردهای چهارگانه کار داوطلبانه، با عنوان‌های (خدمت‌رسانی در حوزه کتاب، مطالبه‌گری در حوزه کتاب، آگاهی‌بخشی در حوزه کتاب و هم‌چنین جمع‌آوری حمایت در حوزه کتاب) اهدا خواهد شد.

معدنی گفت: دختران عضو باشگاه‌های کتاب‌خوانی کانون در کنار مربیان‌شان، تجربه‌ای منحصر به فرد و لذت‌بخش از کنش‌گری اجتماعی و کار داوطلبانه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در پایان گفت: برگزیده‌های ملی، به اردوی جذاب کتاب به تهران دعوت می‌شوند و حمایت‌های مالی و غیرمالی دریافت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =