نخبه‌پروری در کانون با شناسایی و شکوفاکردن ظرفیت‌های پنهان نوجوانان

شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی با حضور معاون فرهنگی کانون برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ابتدای نشست علی انصاری رئیس دادگاه کیفری دو شهرستان اشنویه با تمجید از عملکرد کانون پرورش فکری استان گفت: خوشحالم که در جمع خانواده‌ی مهربان و سازنده‌ی کانون پرورش فکری حضور دارم.

وی در حوزه‌ی احکام جایگزین حبس به ارائه گزارشی پرداخت و احکام جایگزین حبس را یکی از اقدامات سازنده و مؤثر برشمرد.

زهرا آبسوران مدیر کل کانون پرورش فکری استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات ارزشمند قاضی انصاری گفت: با استفاده از احکام جایگزین حبس چند قفسه‌ی کتاب در مناطق کمتر برخوردار راه‌اندازی شد و اقدام‌های سازنده و مؤثر دیگری در همین راستا اجرا شده است.

نخبه‌پروری در کانون با شناسایی و شکوفاکردن ظرفیت‌های پنهان نوجوانان

مدیر کل کانون استان آذربایجان غربی ضمن بیان بخشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان استان از ابتدای سال تا به امروز گزارشی نیز از فعالیت‌های جدید کانون استان ارائه، همچنین برنامه‌های تابستان و لزوم هم‌افزایی در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیگر نکاتی بود که آبسوران در این نشست به آن اشاره کرد.

آبسوران در بخش پایانی نیز از حمایت‌های مدیرعامل و معاون فرهنگی کانون کشور در جهت حمایت از اداره‌های کل کانون استانی و همکاران ستادی و مربیان کار بلد کانون استان تقدیر و تشکر کرد.

نخبه‌پروری در کانون با شناسایی و شکوفاکردن ظرفیت‌های پنهان نوجوانان

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون کشور در این نشست با اشاره به تاریخچه‌ی کانون گفت : باید با نگاه عمیق‌تر و کار بیشتر ظرفیت‌های پنهان نوجوانان را فعال کنیم تا با استعدادیابی درست در جهت نخبه‌پروری گام‌های مؤثری برداریم.

فلاح ادامه داد : باید متناسب با نسل جدید و بچه‌ها خودمان را به‌روز کنیم که در همین راستا کانون با فعال کردن حوزه‌هایی چون هوش مصنوعی در صدد آن است تا ضمن حفظ ساختار اصلی آن گام‌های مؤثری نیز در حوزه‌ی فناوری‌های جدید بردارد.

معاون فرهنگی کانون اضافه کرد: امسال نقش خانواده‌ها در فعالیت‌های مراکز باید پررنگ‌تر باشد و خانواده‌هارا نیز به عنوان مهم‌ترین عناصر تربیتی در کودکان و نوجوانان وارد فعالیت‌های کانون کنیم.

فلاح بیان کرد : باید حامی کودکان و نوجوانان باشیم واز ظرفیت‌های مردمی و حلقه‌های میانی و نوجوانان فعال در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری در راستای اهداف و فعالیت‌های کانون استفاده کنیم.

معاون فرهنگی کانون کشور در مورد کانون یاران نیز گفت: بعد از اجرای موفق طرح کانون مدرسه در طرح کانون‌یاران برنامه و هدف بلند مدت داریم تا با نقش‌آفرینی درست کانون‌یاران در مدرسه و کانون به عنوان بازوان اجرایی مراکز، شاهد اتفاق‌هایی بزرگ در آینده باشیم.

فلاح تشکیل شورای نوجوان کانون را یکی از اقدامات مهمی برشمرد که باید در دستور کار مراکز قرار بگیرد تا با کمیته‌بندی مناسب فعالیت‌های خوبی انجام شود.

نخبه‌پروری در کانون با شناسایی و شکوفاکردن ظرفیت‌های پنهان نوجوانان

معاون فرهنگی کانون کشور در مورد نوجوانان نیز گفت: باید با نقش‌دادن به نوجوانان در مراکز بستر رشد آنان را فراهم کنیم، آن‌ها را جدی بگیریم تا در آینده شاهد این باشیم که مسئولان آینده یا مشاوران آنان همین نوجوانانی باشند که در کانون پرورش فکری رشد و پرورش یافته‌اند.

فلاح در بخش پایانی صحبت‌ها ضمن پاسخ‌گویی به سوال‌های کارکنان و مسوولان مراکز از اقدام‌های سازنده، مؤثر و مفید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان قدردانی کرد.

شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور فلاح معاون فرهنگی کانون کشور، زهرا آبسوران مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی و کارکنان ستادی و مدیران مراکز ثابت، سیار و پستی استان در سالن نشست‌های هتل ساحلی ارومیه تشکیل جلسه داد و قاضی انصاری میهمان ویژه‌ی شورای فرهنگی استان بود.

نخبه‌پروری در کانون با شناسایی و شکوفاکردن ظرفیت‌های پنهان نوجوانان

نخبه‌پروری در کانون با شناسایی و شکوفاکردن ظرفیت‌های پنهان نوجوانان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =