احکام جایگزین حبس اقدامی موثر و فرهنگی است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: احکام جایگزین حبس اگر به درستی مدیریت شود به فعالیت‌های مفید و سازنده در حوزه‌ی فرهنگی منجر می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح  در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات مؤثر و سازنده‌ی دادگستری استان آذربایجان غربی در احکام جایگزین حبس گفت: استان آذربایجان غربی در این طرح پیش قدم بود و آن را خوب اجرا کرد.

محاکم قضایی و برخی قاضیان استان آذربایجان غربی در ماه‌های اخیر با صدور احکام جایگزین حبس، برخی از محکومان جرایم مالی را به پرداخت این مبالغ به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تجهیز کتاب‌خانه‌ها به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار و روستایی محکوم کرده‌اند که این اقدام در محافل فرهنگی و رسانه‌ای بازتاب مناسبی داشته است.

در همین زمینه معاون فرهنگی کانون که به ارومیه سفر کرده بود در دیدار با مدیرکل دادگستری استان تاکید کرد: با توجه به منابع محدود در حوزه ی کودک و نوجوان احکام جایگزین حبس اگر به درستی مدیریت شوند می‌تواند منجر به فعالیت‌های مفید و سازنده‌ای در حوزه‌ی فرهنگی شود.

احکام جایگزین حبس اقدامی موثر و فرهنگی است

فلاح ادامه داد: چندین سال است کانون در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی طرحی با نام حال خوش زندگی را اجرا می‌کند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته هر ۸ ساعت یک کتاب در کانون چاپ شده و امسال نیز با هدف رشد و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس طرح ایجاد قفسه‌ی کتاب را پیش می‌بریم.

هم‌چنین تعامل کانون پرورش فکری با کانون اصلاح و تربیت و توجه به خانواده‌ها از نکات دیگری بود که در این دیدار فلاح به آن اشاره کرد.

نگاه ویژه و حمایتی دادگستری استان به برنامه‌های کانون

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت:  ارتباط خوب و سازنده‌ای میان دادگستری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان وجود دارد.

ناصر عتباتی با تمجید از عملکرد مطلوب کانون استان آذربایجان غربی افزود: فرهنگی که از طریق کانون به خانواده‌ها منتقل می‌شود بسیار حائز اهمیت و موثر است مخاطبان این نهاد ارزشمند ظرفیت بالایی برای بهبود فرهنگ خانواده و جامعه است و این کارهای اثر بخش باید تداوم یابد و تقویت شود.

احکام جایگزین حبس اقدامی موثر و فرهنگی است

وی افزود کارهای فرهنگی کانون نتیجه‌اش رشد کسب مهارت‌های رفتاری در جامعه و تعالی اخلاق است.

مقام ارشد قضایی استان آذربایجان غربی با اشاره به مجازات‌های جایگزین حبس گفت: دادگستری نگاه ویژه و حمایتی به برنامه‌های کانون دارد و مجازات‌های جایگزین حبس را در پاره‌ای از موارد به تامین نیازمندی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اختصاص داده است.

لازم به یادآوری است در ابتدای این دیدار زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی گزارشی از فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون در این استان ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =