کانون نقش بی‌بدیلی در شکوفایی استعدادهای کودکان دارد

استاندار گیلان نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در شکوفایی استعدادها مهم توصیف‌کرد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مجموعه فرهنگی را در بالندگی آینده‌سازان ایران اسلامی‌ لازم و ضروری خواند.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسدالله عباسی که در نشست تشریح عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در دولت مردمی «شهیدخدمت» سخن‌می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: به کانون باور دارم و مخاطبان این مجموعه را کودکان و نوجوانانی می‌دانم که بالندگی و نشاط آنان در نشاط‌بخشی و بالندگی جامعه تاثیرگذار است.

کانون نقش بی‌بدیلی در شکوفایی استعدادهای کودکان دارد

استاندار استان گیلان هم‌چنین، فعالیت‌های کانون پرورش فکری را در فعال‌سازی ذهن و اندیشه مخاطبان موثر قلمداد کرد و با اشاره به تجربه‌های معلمی خود گفت: کودکان، هم‌چون لوح سفیدی در اختیار ما قراردارند و درسایه طی‌شدن فرآیندی پیچیده و با راهنمایی‌های متولیان فرهنگی شکل‌می‌گیرند.

او نقش کانون پرورش فکری را در گذر از این فرآیند پیچیده و شکوفاسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان، بی‌بدیل توصیف‌کرد و افزایش ظرفیت‌های مجموعه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی را برای رشد و تعالی آینده‌سازان ضروری دانست.

نماینده‌عالی دولت در استان گیلان، در تبیین اهمیت حمایت از مجموعه‌های فرهنگی و ارایه خوراک فکری مناسب به کودکان، گرایش روزافزون آنان برای حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را مورد توجه قرارداد و تصریح‌کرد: چنانچه ابزار متنوع و خوراک فکری مناسبی در اختیار آینده‌سازان قرارگیرد، در مدیریت فضای مجازی و فرآیند رشد همه‌جانبه فرزندان نقشی اثربخش و تاثیرگذار دارد.

این مسوول استانی برهمین اساس نیز پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای، افزایش حلقه‌های متصل فرهنگی را گامی در جهت فرهنگ‌سازی و پاسخ‌گویی به نیازهای کودکان و نوجوان ارزیابی‌کرد و نقش کانون پرورش فکری را در نیل به این مهم سازنده خواند.

عباسی در همین‌ارتباط، به فعالیت قصه‌گویی مربیان کانون اشاره و با بیان‌این‌که قصه و قصه‌گویی می‌تواند تاثیربه‌سزایی در هویت‌بخشی، افزایش اعتماد به‌نفس و تقویت اصالت‌های فرهنگی کودکان داشته‌باشد، گفت: تقویت فرهنگ ‌بومی‌محلی و صیانت از زبان مادری و افتخار به گذشته، از رهاوردهای این فعالیت به‌شمارمی‌رود.

اعلام حمایت از فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری، ادبی و پژوهشی کانون و تلاش برای پیش‌برد طرح‌های عمرانی، تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان، از دیگرمواردی بود که در سخنان استاندار گیلان برآن تاکیدشد.

وی درهمین‌حال، نقش‌آفرینی مراکز سیار شهری و روستایی کانون در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و تلاش برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را موثر قلمداد و بر حمایت از این فعالیت‌ها و توصیه به‌مسئولان استان در پشتیبانی از این حرکت‌های فرهنگی تاکیدکرد.

استاندار استان گیلان، بخش دیگری از صحبت‌های خود را به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو اختصاص‌داد و با تاکید بر لزوم تشویق مخاطبان برای حضور در پای صندوق‌های رأی، اظهارکرد: لازم است اهمیت این مهم را به مخاطبان یادآورشویم.

او اضافه‌کرد: ضرورت‌دارد با زبان هنر، شعر و ادبیات به آینده‌سازان بگوییم که حق رأی و اظهارنظر و آزادی داریم و ضمن افتخار به گذشته، آینده‌مان را با شرکت در انتخابات تعیین‌می‌کنیم.

افزایش فرصت‌های فرهنگی، از دست‌آوردهای کانون گیلان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز ضمن خوش‌آمدگویی به استاندار و هیئت‌همراه، به گستره فعالیت‌ها و ارایه گزارشی عملکرد ۳ ساله کانون استان در دولت‌مردمی شهیدخدمت، آیت‌الله سیدابراهیم‌رئیسی پرداخت.

سیدجلیل میرعظیمی در ‌همین‌ارتباط، به موفقیت‌های کانون استان، مربیان و اعضای کودک و نوجوان این مجموعه در عرصه‌های جهانی، ملی و استانی اشاره ‌کرد و از حرکت‌های هم‌افزا در مسیر هم‌گرایی و افزایش فرصت‌های فرهنگی صحبت‌کرد.

کانون نقش بی‌بدیلی در شکوفایی استعدادهای کودکان دارد

وی هم‌چنین، اعتبارات دریافتی و روند توسعه و تجهیز فضاهای فرهنگی کانون استان را یادآورشد و با اشاره به شاداب‌سازی مراکز فرهنگی‌هنری و راه‌اندازی مراکز الگو در شهرستان‌های رشت و لنگرود گفت: گشایش سالن سینمای مرکز فرهنگی هنری کانون تالش، پیشرفت مطلوب ساختمان درحال احداث کانون چابکسر و تکمیل مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان خمام در آینده نزدیک، از دست‌آوردهای کانون در این زمینه است.

ضرورت‌راه‌اندازی مرکز فرهنگی‌هنری کانون در مسکن مهر رشت و درخواست از نماینده عالی دولت در استان برای حمایت از این حرکت‌فرهنگی، بخش پایانی صحبت‌های سیدجلیل میرعظیمی بود.

نمایش کلیپ عملکرد فعالیت‌های کانون استان گیلان، قصه‌گویی، خوانش‌شعر، تجلیل از اعضای کودک و نوجوان کانون استان و بازدید از نمایشگاه تازه‌های کتاب و دست‌سازه‌های مربیان و اعضای این مجموعه فرهنگی ازدیگر برنامه‌های این نشست ‌بود و درپایان نیز دست‌ساز مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نماینده عالی دولت در استان اهداشد.

کانون نقش بی‌بدیلی در شکوفایی استعدادهای کودکان دارد

کانون نقش بی‌بدیلی در شکوفایی استعدادهای کودکان دارد

کانون نقش بی‌بدیلی در شکوفایی استعدادهای کودکان دارد

کانون نقش بی‌بدیلی در شکوفایی استعدادهای کودکان دارد

گفتی‌است، این نشست عصر روز یکشنبه، ۳ تیر ۱۴۰۳ و با حضور کارکنان کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان و کانون زبان استان گیلان در سالن سینمای اداره‌ کل کانون رشت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =