کد خبر: 341601
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
بازدید 55
برگزاری جشن ولایت و امامت در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

مراکز فرهنگی- هنری استان همدان به مناسب عید بزرگ شیعیان جهان به همراه اعضا و والدین برنامه‌های شاد و متنوعی را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مراکز فرهنگی- هنری استان همدان به مناسب عید بزرگ شیعیان جهان به همراه اعضا و والدین آنها برنامه‌های شاد و متنوعی را برگزار کردند که در این گزارش به گوشه‌ای از آن اشاره می‌کنیم.

برگزاری جشن ولایت و امامت در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

مرکز فرهنگی- هنری شیرین سو

ویژه برنامه جشن ولایت آسمانی در مرکز فرهنگی هنری شیرین سو به مناسبت دهه ولایت و امامت (عید غدیر خم) با حضور ۵۰ نفر اعضای کودک و نوجوان  دختر به همراه مادران آنها در این مرکز برگزار گردید.  در این جشن برنامه‌های فرهنگی و هنری همچون قرائت قرآن، همخوانی سرود ملی، شعرخوانی، آشنایی اعضا با واقعه‌ی غدیر، پخش کلیپ، اجرای سرود و پذیرایی انجام شد. هدف از برگزاری این جشن ارج نهادن به مناسبت‌های ملی و مذهبی، جذب و نگهداری اعضا، ایجاد لحظاتی شاد برای کودکان و نوجوانان، آشنا کردن مخاطبین با واقعه غدیرخم است. همچنین از جمله فعالیت‌ها و برنامه های دهه ولایت و امامت در مرکز شیرین سو، برگزاری کارگاه سفالگری با موضوع « علی(ع) » برای اعضای پسر این مرکز بود.

برگزاری جشن ولایت و امامت در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره 2 ملایر

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم مرکز شماره  ۲ ملایر، مراسم جشنی با حضور 110 نفر از اعضا، والدین، کانون یاران و حلقه های میانی در سالن کانون برگزار کرد. این مراسم با قرائت قرآن کریم و مجری‌گری کانون یار نوجوان و توانمند مرکز هستی محمدی آغاز شد. 
حجت‌الاسلام شفیعیان نماینده محترم سازمان تبلیغات اسلامی با اجرای برنامه پرده خوانی در خصوص واقعه غدیر خم و حدیث ثقلین به بیان اهمیت این روز مهم برای اعضا و میهمانان پرداختند. سپس به اعضای سادات مرکز جوایزی از سوی سازمان تبلیغات اهدا شد. در ادامه قرائت قسمتی از خطبه غدیر توسط یکی از اعضای نوجوان مرکز صورت گرفت و بعد مسابقه نابودی صفات ناپسند با ترکاندن بادکنک‌ها برای اعضای کودک اجرا شد. 

در این مراسم بسته‌های فرهنگی و پذیرایی از میهمانان حاضر در جشن توسط کانون‌یاران انجام شد و از اعضای فعالی که در آماده‌سازی و برگزای جشن شرکت کرده بودند تقدیر شد.

برگزاری جشن ولایت و امامت در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان اسدآباد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد به مناسبت عید غدیر خم و دهه ولایت و امامت ویژه برنامه‌ای با عنوان " خدا هم به علی می‌نازد" با حضور بیش از ۲۵ نفر از اعضا و الدین برگزار کرد.  این برنامه با هدف ارتقای سطح نشاط اجتماعی و معنوی در کودکان و نوجوانان و به مناسبت این عید بزرگ برگزار شد.  برنامه‌هایی چون قرائت قرآن، شعر خوانی در مدح امیرالمومنین(ع) و سپس ورکشاپ سفال اجرا شد. 

برگزاری جشن ولایت و امامت در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان رزن

جشن عید غدیر با حضور اعضای پسر و دختر و تعدادی از والدین در مرکز رزن برگزار شد. در این برنامه تلاوت قرآن کریم به صورت جمع خوانی انجام شد. سپس مسابقات و برنامه شاد توسط آقای حبیبی کارگردان تئاتر و عضو قدیمی مرکز صورت گرفت و اجرای موسیقی توسط عضو ستیا صفایی بود و در این برنامه شخصیت حضرت علی (ع) و بیان واقعه غدیر خم و اعلام جانشینی حضرت علی توسط پیامبر صلوات الله علیه  برای اعضا معرفی شد.

برگزاری جشن ولایت و امامت در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان قروه
به مناسبت دهه ولایت و امامت اولین جلسه کارگاه "یاریگران زندگی" ویژه والدین در کانون‌ پرورش فکری شهرستان درگزین با همکاری مرکز مشاوره افرا و تدریس یک روانشناس بالینی برگزار شد. در این جلسه درباره نسل نوجوان و چگونگی مواجهه با چالش‌های ارتباطی با فرزندان و خودآگاهی صحبت شد. این کارگاه در ۱۰ جلسه با هدف بهبود ارتباط و درک متقابل نوجوانان و خانواده ها برای والدین و نوجوانان به صورت مجزا و هفتگی برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن ولایت و امامت در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره 4 همدان

کانون پرورش فکری مرکز 4 به مناسبت عید غدیر برنامه‌ای ویژه در روز دوشنبه 4 تیر با حضور 30 نفر از اعضای کودک ونوجوان دختر و پسر و اولیا برگزار کرد. این برنامه با هدف مشارکت اعضا در فعالیت‌های کانون توسط خود اعضا برگزار شد که قرآن خوانی و سرود ملی و معرفی عید غدیر توسط عضوهای ارشد صورت گرفت و یک مسابقه ی شاد توسط مربی هنری با اعضا اجرا شد و با پذیرایی و پخش فیلم بچه‌ها یک روز شاد را کنار هم سپری کردند.

برگزاری جشن ولایت و امامت در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهر سامن
روز دوشنبه ۴ تیرماه جشن عید غدیر با حضور ۱۵ نفر از اعضای پسر نوجوان در مرکز فرهنگی هنری سامن برگزار شد. در این جشن علاوه بر بیان قصه ی غدیر، کتاب جنگجوی جوان که شامل روایت‌هایی از زندگی امام علی علیه السلام است برای اعضا معرفی شد و انجام  بازی بومی و کاردستی حسن ختام جشن بود.

برگزاری جشن ولایت و امامت در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان فامنین

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فامنین بمناسبت عید سعید غدیر جشن با شکوهی را با حضور ۸۰ نفر از کودکان و نوجوانان روز دوشنبه ۴ تیرماه برگزار کرد. اعضا نوجوان و توانمند کانون با اجرای برنامه‌های مختلفی چون قرآن، مسابقه غدیر، نمایش تولد کوتی کوتی، اجرای سرود غدیر، دکلمه‌خوانی و ...  اوقات خوشی را برای دوستان خود رقم زدند.  در پایان به برگزیدگان مسابقه نقاشی غدیر جوایزی اهدا گردید.

برگزاری جشن ولایت و امامت در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره یک نهاوند

برگزاری جشن انتخاب آسمانی به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر در مرکز یک نهاوند با حضور ۵۰ نفر از اعضا و مادران با اجرای برنامه‌هایی چون تلاوت قرآن،  سرود جمهوری اسلامی، دکلمه‌خوانی، شعرخوانی، معرفی واقعه غدیر و آغاز امامت مولا علی (ع)، اجرای مسابقه صورت گرفت.

برگزاری جشن ولایت و امامت در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

مرکزفرهنگی- هنری جوکار

جشن عید غدیر در پارک شهر جوکار برپا بود و کانون پرورش فکری جوکار غرفه برپا کرده بود و برای برپایی غرفه مربی مسئول از اعضای کانون‌یار کمک گرفته بود. در این جشن به کمک کانون‌یاران غرفه نمایشگاه کتاب برگزار کرده بودند که کانون‌یارها مسئول فروش بودند.در داخل غرفه دو کارگاه سفال با مربی‌گری خانم خجسته و دیگری نقاشی روی سفال خانم زنگنه با هدف معرفی کانون و فعالیت‌های کانون برگزار شد.

مرکز فرهنگی- هنری تویسرکان

جشن امامت امام علی (ع) با حضور ۲۰اعضا و والدین آنها در این مرکز با قصه گویی مربی فرهنگی با  قصه «خوشحالی برکه» که در خصوص غدیر بود انجام گرفت و کارگاه مهارت زندگی بای اعضا و والدین برگزار شد.

در ادامه این مرکز با همکاری کانون تبلیغی نهضت بانوان شهرستان تویسرکان مستقر در پارک نبوت یک کارگاه نقاشی در غرفه برگزار و مربی فرهنگی به قصه گویی و شعرخوانی پرداخت و اعضای ادبی مرکز متن ادبی خود با موضوع انتخابات را قرائت کرده و به روایتگری غدیر پرداختند. در پایان هم ۱۲ نفر از اعضای گروه سرود کانون تویسرکان به اجرای سرود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =