برگزاری نشست تخصصی "راه های تربیتی دینی و ولایت پذیری در نوجوانان" در کانون خوزستان

نشست تخصصی "راه های تربیتی دینی و ولایت پذیری در نوجوانان" به مناسبت دهه ولایت و امامت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان ، از سوی واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نشست تخصصی "راه های تربیتی دینی و ولایت پذیری در نوجوانان" به مناسبت دهه ولایت و امامت و با حضور دکتر سیده فاطمه موسوی، استاد دانشگاه و درمانگر کودک و نوجوان و جمعی از مربیان مراکز کانون خوزستان، در محیط مجازی برگزار شد. بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست موسوی به اهمیت نقش والدین و اهداف آن ها در مقام والد پرداخته و عنوان کرد: باید از راهکارهایی برای تربیت دینی استفاده کنیم و می بایست راهی بیابیم تا فرزندانمان را راسخ، با ایمان و در یک کلام انسان بار بیاوریم.

او در ادامه گفت: اگر شیوه های انسانی به کودکان بیاموزیم آن ها یاد می گیرند چگونه یک انسان باشند، انسانی که بتواند در زندگی با قدرت و شأن انسان حرکت کند و نسبت به مشقت انسان ها بی تفاوت نبوده و از هوش و ذکاوتش برای سوء استفاده از انسان ها استفاده نکند. این فعال حوزه ی کودک با بیان احادیثی از پیامبر اکرم (ص) بر فضیلت گرایی به جای لذت‌گرایی در تربیت دینی فرزندان تاکید کرد و ضمن اشاره به واقعه ی غدیر افزود: دغدغۀ امروز همۀ خانواده‌های متدین و معلمان تربیتی تربیت فرزندان و دانش آموزانشان هست و غدیر در مبنای دینی ما صحبت از یک مدرسه و مکتب است. او تفاوت خروجی‌های انسان‌ها در جامعۀ امروز را به دلیل تفاوت در محورهای تربیت انسان‌های امروز دانست و تشریح کرد: ما به لحاظ مبنای دینی معتقدیم چون غدیر مکتب است نه فقط یک حادثۀ تاریخی، و چون غدیر امامت است و امامت اساس دینداری است و دیگر امور به این ریشه برمی‌گردد، پس می‌توان گفت تربیت دینی همان تربیت غدیر محور است.

گفتنی ست : نشست تخصصی "راه های تربیتی دینی و ولایت پذیری در نوجوانان" از سوی واحد آموزش و پژوهش کانون خوزستان به مناسبت دهه ولایت و امامت در مدت دو ساعت برای مربیان مراکز کانون این استان برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =