برگزیدگان دومین جشنواره استانی راویان غدیر معرفی شدند

به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آیین اختتامیه دومین جشنواره راویان غدیر همراه با معرفی و قدردانی از برگزیدگان این رقابت استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی راویان غدیر در تاریخ ۴ تیر ۱۴۰۳ با حضور جمعی از مسئولان از جمله محسن حق شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان و عضو شورای شهر قزوین در سالن نمایش مجتمع کانون استان قزوین برگزار شد.

تلاوت قرآن مجید، سرود ملی، اجرای چند بخش مجری-عروسکی، مداحی و شعرخوانی اعضای برگزیده، اجرای سرودهای برگزیده، خوانش بیانیه هیات داوران و قدردانی از برگزیدگان از جمله بخش‌های این مراسم بود.

در بخشی از این برنامه سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون استان قزوین همراه با قدردانی از دست اندرکاران و شرکت کنندگان در این جشنواره، خدمت به گسترش فرهنگ غدیر را گامی معنوی در مسیر تبیین اهمیت، اثرگذاری و ماندگاری رویداد تاریخی غدیر دانست.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان  نیز ضمن تقدیر از برگزاری این برنامه، اجرای برنامه‌های غدیر در حوزه کودک و نوجوان را اقدامی زیربنایی و فرهنگ‌ساز خواند.

قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود بود و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن بودند.

براساس رای داوران این جشنواره در رشته شعر خوانی بخش نوجوان امیر ورسه ای از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی و مائده طاهر از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقامیربها  برگزیده شناخته شدند.در این بخش هم‌چنین سارینا حاجی و نوشین نیکراه هر دو از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقامیربها، معصومه رحمتی آتانی از مرکز فرهنگی و هنری محمدیه با مربی‌گری سیدحسین حسینی و حسنا رجبی از مرکز فرهنگی و هنری سگزآباد با مربی‌گری اعظم نوری زاده به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در گروه سنی کودک بخش شعرخوانی آنیتا قموشی از مرکز فرهنگی و هنری بویین زهرا با مربی‌گری سیده الهام حسینی و فاطمه‌زهرا نصراللهی از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقامیربها برگزیده شناخته شدند.

در این بخش کیارش مظفری و نیکا کلهری هر دو از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی، زهرا ثریا نژاد از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک با مربی‌گری زهرا یکه فلاح و راضیه جورابچی از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقا میربها به  عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در رقابت بین گروه‌های سرود شرکت کننده گروه سرود مرکز فرهنگی و هنری کانون آوج با مربی‌گری محمدمهدی علمشاهی و سرپرستی  مهسا افتخاری و گروه سرود مدرسه مشکات با مربی‌گری  فروغ حیدری برگزیده شناخته شدند.

.در بخش مداحی امیر علی محمد بیگی از مرکز فرهنگی و هنری ضیاآباد با مری‌گری نرگس لشگری برگزیده شناخته شد

گفتنی‌ست  ۱۳۴ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، که شامل ۱۲ اثر مداحی، ده سرود و ۱۱۲ اثر شعرخوانی بود.

پاسداشت ارزش‌های اسلامی و استفاده از هنر و ادبیات در این راستا، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ علوی، ایجاد انگیزه و رقابت سازنده بین کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه برای علاقه مندی آنها به فعالیت‌های آیینی از اهداف این جشنواره بود.

برگزیدگان دومین جشنواره استانی راویان غدیر معرفی شدند

برگزیدگان دومین جشنواره استانی راویان غدیر معرفی شدند

برگزیدگان دومین جشنواره استانی راویان غدیر معرفی شدند

برگزیدگان دومین جشنواره استانی راویان غدیر معرفی شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =