کد خبر: 341674
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
نوجوانان در آینه‌ی غدیر از نگاه مسئولین

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر، مدیران و مسئولین چند نهاد دولتی استان به بیان دیدگاه‌های خود از پیام غدیر برای نوجوانان جامعه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری همزمان با روزهای جشن و سرور عید سعید غدیر خم، رقیه علیدوستی، خبرنگار سفیر رسانه و کانون‌یار کانون استان، با تعدادی از مسئولین دولتی دیدار داشته و در مورد پیام واقعه‌ی غدیر برای نوجوانان و چگونگی انتقال این پیام به نوجوان امروزی گفتگوهایی انجام دادند که در ادامه به اختصار مطرح می‌گردد.

مدیر آموزش و پرورش
پیروی از ولایت فقیه مهمترین پیام واقعه غدیر خم است

مدیرکل آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری گفت: پیروی از ولایت فقیه مهمترین پیام واقعه غدیر خم برای نوجوانان وجوانان است.

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر قوم بنی امیه و بنی عباس با سرکشی از فرمان پیامبر به اسلام ضربه زدند افزود: باید با تبیین واقعه غدیرخم در بین جوانان اجازه ندهیم اتفاق‌های زمان گذشته دوباره تکرار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اطاعت از فرمان امام زمان خودمون را مهمترین رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: با وجود همه‌ی سختی‌ها و دشنمی‌های 40 ساله‌ بر علیه نظام و اسلام و تحریم‌های داخلی و خارجی، سعادت دنیا و آخرت جوانان و نوجوانان، پیدا کردن راه حق، گوش به فرمان امام و در خط ولایت فقیه بود است.

امیریان عنوان کرد و افزود: بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان ما در خط ولایت فقیه هستند که وظیفه خطیری در ابلاغ واقعه و فرهنگ بزرگ غدیر در بین دیگر جوانان و نوجوان کشور دارند.

وی گفت: شناخت واقعه غدیر به ما کمک می‌کند تا یک شیعه خوب، همتراز انقلاب باشیم تا از گزند دشمان اسلام در امان بمانیم ودرتمام مراحل زندگی موفق عمل کنیم.

وی به تلاش های بی شائبه علامه امینی در جمع آوری اطلاعات واقعه غدیر اشاره کرد و افزود: مطالعه کتاب نهج البلاغه برای جوانان و نوجوان بسیار مورد تاکید است چرا بعد از مدتی رفتار، کردار و گفتارمان بر گرفته از این کتاب ارزشمند می شود.

وی با اشاره به اینکه؛ رسانه ها نقش بسیار موثری در فرهنگ سازی پیراموان واقعه غدیر دارند، افزود: سفیران رسانه باید کارهای فرهنگی که در قالب شعر، داستان و هنرهای مختلف هستند در خصوص واقعه غدیر را در سطح جامعه معرفی کنند.

نوجوانان در آینه‌ی غدیر از نگاه مسئولین
واقعه غدیرخم محور وحدت و انجسام بین مسلمان است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال وبختیاری گفت: واقعه غدیر خم محور وحدت وانسجام بین مسلمان در جوامع اسلامی است.

شهرام خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر رسانه گفت:  حفظ وحدت امت اسلامی و ولایت پذیری مهمترین هدف رویداد غدیراست. وی با  تبیین موضوع امامت و ولایت در واقعه غدیرخم عنوان کرد؛ امروز دشمنان اسلام وانقلاب به دنبال فاصله انداختن مردم از آموزه‌های دینی هستند چرا که وحدت و همدلی انسجام مسلمانان و تبدیل شدن به یک امت واحد خطر جدی برای دشمنان اسلام است. به گفته‌ی وی امامت تکمیل کننده رسالت است و نوجوان و جوانان هویت شیعه بودن خود را در غدیرخم پیدا کردند .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصلی‌ترین نهادهای شکل گیری هویت نوجوانان را خانواده، مدرسه و مساجد عنوان کرد و افزود: حضور نوجوان درمساجد باید نهادینه شود تا بتواند با هویت دینی صحیح و مسیولیت پذیری داشته باشند.

به گفته وی، یکی از موضوعات مهم که در غدیر وجود دارد این است که اسلام ازمدیریت جامعه غافل نبوده و اصلا واقعه غدیر برای همین امر شکل گرفته و تعیین حضرت علی(ع) که مظهر تقوا، عدالت شجاعت وفداکاری است بعنوان امام به ما یادآور می شود که افرادی که در مسیر مدیریت قرار می گیردند باید از این شاخص‌ها برخوردار باشند.

نوجوانان در آینه‌ی غدیر از نگاه مسئولین
غدیرخم، بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در جامعه است

جواد حقانی، مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با سفیر رسانه با اشاره به فطرت حقیقت جو و مطالبه گر نوجوانان گفت: باید نوجوانان با مطالعه و تحقیق  ازمنابع درست علمی از جمله نهج البلاغه، کتاب انسان 250 ساله مقام معظم رهبری، رساله خطبه غدیر حقیقت را کشف کنند که چرا بعد از اتفاق زیبای غدیرخم، واقعه عاشورا اتفاق می‌افتد و حق این قدر نادیده گرفته می شود.

وی گفت: نقش غدیر باید برای جوانان تبیین شود و این یکی از ضروریات جامعه است.

نوجوانان در آینه‌ی غدیر از نگاه مسئولین
غدیرخم نقشه راه هدایت و سعادت برای  بشریت است

 حسن صمدزاده ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه استان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر رسانه گفت: مسئله رشد و پیشرفت و همچنین رسیدن به سعادت دنیا و آخرت بشریت، از رخداد غدیر می گذرد.

وی با بیان اینکه غدیر، یک معیار، شاخص و میزان برای حرکت رو به جلو می باشد افزود: موضوع غدیر و دهه ولایت، هم برای شیعیان و جهان اسلام و هم برای دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، موضوعی اساسی، کلیدی و بنیادی است.

وی افزود: خداوند محبت خودش را در دل مردم از جمله در واقعه کربلا، شهادت امیرالمومین، شهدای دفاع مقدس، شهادت حاج قاسم سلیمانی، شهید رئیسی قرار داد و این امر سبب شد شهدا در قلب مردم رخنه کنند و نزد خداوند در مقامی بالا و در بین مردم عزیزتر باشند.

وی با بیان اینکه رسیدن به آرامش و آسایش در زندگی در گرو رسیدن به سیره‌ی ائمه‌ی اطهار(س) است افزود: وقتی محبت را خرج اهل بیت می‌کنیم آرامش را بدست می آوریم و برای درست زندگی کردن باید نقشه راهی داشته باشیم که این نقشه را خداوند در اطاعت از ائمه‌ی اطهار قرار داده است.

صمدزاده گفت:  باید دل در گرو غدیر داشته باشیم چرا که غدیر شروع اتفاقات بسیار زیبایی است و نوجوان امروز که می‌خواهد دیده شود و نقش خودش در خدمت رسانی  ایفا کند باید به ائمه‌ی اطهار(س) متصل شود.

وی گفت: وقتی جوان امروز راه درست را پیدا کند دیگر دغدغه کنترل فضای مجازی و آسیب خوردن از سمت وسوی فضای مجازی وهجمه های فرهنگی دشمنان اسلام را نداریم .

حاج آقا صمد زاده غدیرخم را عید ولایت و امامت، تکمیل دین و تتمیم نعمت برای همه مسلمانان جهان دانست و اظهار کرد: غدیر پادشاهی جامعه اسلامی است و باید مطلب غدیر را در بین جوانان و نوجوان به درستی نهادینه کنیم.

به گفته  وی، حضرت امام به واسطه اطاعت و ارتباطی عمیقی که با ائمه اطهار(س) و شناختی که از غدیر داشت توانست تمام قواعد ظلم ستیزی را بر هم زند و امروز در فلسطین این قواعد هم دارد برهم می خورد.

نوجوانان در آینه‌ی غدیر از نگاه مسئولین
واقعه غدیر به جهان اسلام یک ضرورت انکار ناپذیر است

ایرج کریمی، مدیر اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان در گفت‌وگو با سفیر رسانه افزود: باید شناخت فلسفه غدیر از نهاد خانواده در کودکی آغاز شود تا در جامعه به درستی پیاده سازی شود.

وی با بیان اینکه غدیر نقشه راه جوامع اسلامی است افزود: غدیر یعنی امامت و ولایت یعنی انتخاب فرد اصلح ، جامعه اسلامی با انتخاب رهبر از بهترین گزینه ها در قبال جامعه بشری برای در مسیر درست قرار گرفتن مسئول است.

به گفته وی، عدم شناخت واقعه غدیر در جامعه اسلامی باعث شد که پهلوی حضرت زهرا(س) شکسته شود، ازحضرت امیرالمومنین حق ولایت را گرفته شود و در ادامه واقعه عاشورا اتفاق بیافتد.

به گفته وی غدیر یک رویداد خیلی بزرگ است که به جهانیان شناخته نشد و امروز این وظیفه خطیر رسانه های گروهی نهادهای فرهنگی است که باید با برنامه ریزی یکپارچه این فرهنگ را نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه غدیرخم چهره واقعی منافین اسلام را نمایان کرد گفت: اگر غدیر درغدیر رشد کرده بود الان مردم مظلوم غزه و یمن زیر بمباران ستمکاران نبود که این وظیفه خطیر جوانان و نوجوان است که باید با مطالعه حقیقت غدیر را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان اعتبار مالی بسیاری برای تخریب فرهنگ‌های دینی ما بکار می گیرد افزود: باید تمامی دستگاه‌های اجرایی بخشی از اعتبارات خود را در اشاعه فرهنگ دینی و اشاعه مظلومیت غدیر بکار گیرند.

وی گفت: غدیر یعنی شهید جمهور، یعنی شهید سلیمانی، یعنی شهید صیاد شیرازی، شهید طهرانی مقدم یعنی افرادی که برای نجات جامعه قدم برداشتن، فرزندانشان را در این راه دادند؛ امیرالمومنین از حق خودش که حکومت بود گذشت تا غدیر و اسلام باقی بماند.

نوجوانان در آینه‌ی غدیر از نگاه مسئولین
رقیه علیدوستی، کانون‌یار کانون استان چهارمحال و بختیاری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =