جشن عید غدیر در موکب کانون چهارمحال و بختیاری برگزار شد

کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری از برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری کانون در محل استقرار موکب استقبال کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، کارکنان و مربیان کانون در جشن عید سعید غدیر خم با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، این عید را با حضور کودکان نوجوانان و جوانان همراه خانواده‌هایشان در محل موکب کانون استان جشن گرفتند.

در این موکب همه نوع پذیرایی وجود داشت و از کودکان و نوجوانان با خانواده‌های محترمشان به زیبایی و به خوبی استقبال می‌شد.کودکان و نوجوانان که در حال حرکت در مسیر میهمانی غدیر بودند وقتی به غرفه و موکب کانون می‌رسیدند ناخودآگاه توقف می‌کردند و مربیان و کارکنان کانون استان با رویی گشاده از آنان پذیرایی می‌کردند.

آنها همه جوره پذیرایی می‌شدند، هم کامشان با شربت و شیرینی و نذری شیرین می‌شد و هم با تماشای اجراهای مختلف برنامه‌های فرهنگی و هنری که شامل آثار سفالگری، نقاشی و تصویرسازی دیجیتال بود لذت برده و سپس پای رادیو غدیر می‌نشستند.
گویندگان و مجری این رادیو همه از اعضای کانون و کانون یاران ماهر در گویندگی بودند که با صدای دل انگیز و جذاب، رهگذران را به سمت خود جذب می‌کردند. کودکان و نوجوانانی که شعر یا متن ادبی در مورد حضرت علی(ع) و عید غدیر داشتند جلو می‌آمدند و پیشنهاد اجرا در رادیو غدیر می‌دادند  و بعد از اندکی که نوبت به یکی از آنان می‌رسید، متن خود را می‌خواند و تصویرش برای همیشه ثبت و ضبط شده و همزمان در کنار موکب از طریق نمایشگر بزرگ برای تماشاگران و رهگذران به نمایش در می‌آمد.

گروه ورزش باستانی از شهر سامان خود را به موکب رساند و با حضور نوجوانان و اعضای ارشد به اجرا و مدح و ثنای مولا علی پرداختند و چندین گروه سرود هم به صورت زنده اجرا کردند. در حین اجرای ورزشکاران، در قسمت دیگری از موکب، طراحان و مربیان انیمیشن‌سازی، با قلم‌های دیجیتال به طراحی تصاویر غدیر پرداختند و مربیان هنری با ساخت کتیبه‌های سفالین منقش به عناوین و اسامی مولا علی(ع) و اهدای آن به کودکان و مراجعه کنندگان، جذابیت این مراسم را دوصدچندان کردند.

عضو فراگیر کانون هم به هنرنمایی پرداخت و بعد از آن مسئولین شهر که در حال گذر از روبروی موکب بودند، میهمان رادیو غدیر می‌شدند،

استاندار استان چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با رادیو غدیر به اهمیت فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و کار این ارگان را برای رشد و بالندگی نسل آینده بسیار ارزنده و مهم توصیف کرد، مدیر کل آموزش و پرورش استان و چندین میهمان و مسئول دیگر هم در این گفتگوی رادیویی شرکت کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کانون پرورش فکری کودکان، بازوی پرتوان آموزش و پرورش در بخش فرهنگی هنری و اوقات فراغت است.

در تمام ساعات اجرای این برنامه، مدیر کل کانون استان در خط مقدم برپایی این موکب حضور داشت و در همه‌ی امور در کنار کارکنان کانون و همراه با آنان کارها را پیش می‌برد.

قابل ذکر است که این برنامه‌ها از ساعت ۱۶ آغاز شد و با اقامه نماز مغرب و عشا همراه بود و بعد از آن تا ساعت ۲۳ و پاسی از نیمه شب ادامه داشت.

برای تماشای آلبوم اول گزارش تصویری کلیک کنید

برای تماشای آلبوم دوم گزارش تصویری کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =