مجازات جایگزین حبس به نفع فعالیت های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان

مهدی آقایاری مدیر کل کانون استان اصفهان : امیدواریم از طریق مجازات جایگزین حبس علاوه بر متنبه شدن مجرمین، موجب بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از امکانات فرهنگی و هنری بیشتر باشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، مهدی آقایاری مدیر کل کانون استان در دیدار باحجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسدالله جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان ضمن اعلام اخلاص و ارادت خود به ارواح طیبه شهدای عالی‌قدر، مخصوصاً شهید مظلوم و شخصیت جلیل‌القدر مرحوم شهید بهشتی(رضوان‌اللَّه‌علیه) و ۷۲ تن از یارانش، فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به رئیس کل دادگستری استان همه  قضات و عدالت گستران و تلاشگران عرصه قضا ، معاونین قضایی، شورای حل اختلاف، قضات، کارکنان و کارمندان خدوم دستگاه قضایی در سراسر استان اصفهان تبریک و تهنیت گفت و عنوان نمود : 

هفته قوه قضائیه فرصتی مغتنم برای تکریم تلاش خالصانه قشر خدوم و متعهد در قوه قضائی کشور عزیزمان ایران اسلامی و به ویژه تجلیل و پاسداشت یاد و خاطره بزرگ معمار دستگاه قضائی، مجاهد نستوه و مجتهد متفکر، شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و شهیدان والامقام این عرصه است.

هر گاه سخن از قوه قضائیه به میان می آید، بی درنگ نام آیت الله دکتر بهشتی شهید بزرگ و فراموش نشدنی، پایه‌گذار و معمار نوین قضایی کشور به ذهن خطور می کند. شهید بهشتی از پیشگامان و ستون های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که امام خمینی(قدس سره) به بهترین نحو ممکن، حق مطلب را در مورد ایشان تمام کرد: « بهشتی یک ملت بود ».

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای(مد ظله العالی) نیز فرموده است: «شهید بهشتی یک شخصیت فاضل، روشنفکر، آگاه، مدیر، با تدبیر و از عمق جان معتقد به احکام و قضای اسلام، یک عنصر قوی، مستحکم و به شخصه یک پرچم برافراشته در سیر انقلاب بود». بر همین اساس هفته قوه قضائیه مزین به پاسداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهیدان والامقام این عرصه است.

تشکیلات جدید قضایی و نظام نوین قضایی اسلامی بر مبنای اندیشه های رفیع و افکار بلند شهید بهشتی پایه ریزی شده و امروزه نقشی انکارناپذیر در احیای عدالت، احقاق حقوق عامه، تضمین اقتدار نظام و امنیت ملی، تأمین سلامت اجتماعی، گسترش فرهنگ عدالت‌خواهی، ایجاد و بسط مشی و منش قانون‌گرایی، جلب اعتماد عمومی و حفظ کرامت انسانی دارد.

مهدی آقایاری در ادامه با توجه به محدویت منابع در حوزه ی کودک و نوجوان برای اجرای برنامه ها ، مهرواره ها و جشنواره ها با روش های تبیینی و اقناعی برای کودکان و نوجوانان و بیان دستاوردهای نظام اسلامی، مجازات جایگزین حبس به نفع فعالیت های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان را موثر دانست و بیان کرد :

با توجه به برنامه های کانون در تعامل و همکاری با سایر دستگاه ها درحوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی بخصوص با کانون اصلاح و تربیت اصفهان که چندین جلسه کارگروهی و فرایندی برگزار کردیم  اگر طرح مجازات جایگزین حبس به نفع فعالیت های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان انجام بگیرد کمک شایانی در پیشبرد اهداف و راهبردهای کانون در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود  . 

در این دیدار حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تشکر از مدیر کل و مجموعه کانون پرورش فکری استان به خاطر برنامه ها و فعالیت های فرهنگی ، هنری و ادبی برای قشر آینده ساز نظام مقدس جمهوری اسلامی بخصوص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت : کانون با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و مهارت‌های رفتاری در جامعه به رشد اخلاق در بین کودکان و نوجوانان و بخصوص خانواده های آنان بسیار تاثیر گذار بوده است .

  رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان بیان کرد : دادگستری استان نگاه ویژه و حمایتی به برنامه‌های کانون دارد و انشالله با مجازات جایگزین حبس به نفع فعالیت های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان بتوانیم کمک های موثری به این مجموعه با ظرفیت های عظیم فرهنگی و هنری داشته باشیم .

مجازات جایگزین حبس به نفع فعالیت های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =