کد خبر: 341808
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۵
بازدید 7
رتبه اول کشوری جشنواره خاتم به عضو ادبی کانون همدان رسید

یلدا پاشایی عضو ارشد مرکز فرهنگی- هنری شماره 3 همدان در بخش دانش‌آموزی جشنواره خاتم از میان 590 اثر رسیده به دبیرخانه با داستان فیصله رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مدیر کل کانون پرورش فکری همدان با اعلام این خبر گفت: جشنواره ادبی خاتم برای تبیین سیره و روش زندگی پیامبر (ص) از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی از سال 1394 برگزار می‌شود.

معصومه ابراهیمی هژیر افزود: دفتر نشر فرهنگ اسلامی این جشنواره را با هدف تعمیق شناخت طبقات و سنین مختلف جامعه با شخصیت و زندگی پیامبر اکرم و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شهر کتاب، حوزه‌هنری انقلاب اسلامی و مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به ارسال 923 اثر به نهمین دورۀ جشنواره خاتم تصریح کرد: این جشنواره در رده سنی و بخش‌های مختلفی چون داستان بزرگسال، داستان کودک و نوجوان، داستان دانش آموزی، داستانک و طرح رمان برگزار شده است که آثار رسیده در دو مرحله توسط داوران مورد داوری قرار گرفته و انتخاب شدند.

مدیر کل کانون پرورش فکری همدان بیان کرد: البته این جشنواره اهداف دیگری چون ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، تولید آثار فرهنگی از زندگی پیامبر،کشف و تقویت استعدادهای ادبی و ... را دنبال می‌کند.

وی به فعال بودن انجمن ادبی کانون اشاره و اظهار کرد: نوجوانان نقش آفرین در حوزه ادبی هر سال در مسابقات و جشنواره‌های ادبی مختلف جزو برترین‌ رتبه‌های کشور بوده و برای استان همدان افتخار آفرینی می‌کنند.

ابراهیمی‌هژیر با اشاره به رتبه برتر یلدا پاشایی عضو ارشد مرکز فرهنگی- هنری شماره 3 همدان خاطرنشان کرد: یلدا پاشایی در بخش دانش آموزی از میان 590 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره با داستان فیصله رتبه اول را کسب کرد.

وی گفت: این نوجوانان نقش آفرین در حوزه ادبی در کارگاه‌های تابستانی امسال کانون در مراکز، برای آموزش در کنار کودکان و نوجوانان علاقمند به داستان حضور دارند و آنها را راهنمایی کرده و نقش مربی برای آنها دارند و تجربیات خود را در اختیار آنها می‌گذارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین مهین سمواتی که مربی ادبی کانون بوده و از نویسندگان توانمند همدانی در حوزه نوجوان هستند توانستند رتبه دوم کشور در بخش کودک و نوجوان را با داستان " پیش از خودت"کسب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =