کودکان کانونی برای عروسک‌هایشان چادر دوختند

در ایام و اعیاد گذشته تعدادی از دختران عضو مرکز فرهنگی هنری گندمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری برای عروسک‌های دوست داشتنی خود، چادر دوخته و به آنها پوشاندند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، طرحی در مرکز گندمان شروع شد که از سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر شروع و تا اعیاد قربان و غدیر ادامه و به پایان رسید.
ایده‌ی ابتدایی این طرح توسط مسئول مرکز فرهنگی هنری گندمان مطرح شده و با کمک مربیان و والدین اعضا انجام شد. زهرا علایی ضمن اعلام این خبر گفت: به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت روز دختر، این کار را شروع کردیم و در آن‌روز، مرکز گندمان میزبان ۴۰ نفر از دانش‌آموزان و اعضای مرکز بود که طی هماهنگی به عمل آمده تمامی آنان همراه با عروسک‌هایشان در مرکز حضور پیدا کردند.
علایی گفت: مهمان ویژه در این برنامه "محبوبه اسکندری" کارشناس و مشاور آموزش و پرورش بود که در مورد عفاف و حجاب برای کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه صحبت کرد و بعد از صحبت‌های او و وصف و ستایش یک دختر شایسته و محجوب، روش دوخت چادر با استفاده از تکه‌های پارچه به اعضای دختر، آموزش داده شد و هر کدام از آنها یاد گرفتند تا برای تکمیل چادر (مثل چادر جشن تکلیف) از نوار تزئینی یا روبان و گل‌های کوچک استفاده نمایند.
مسئول مرکز گندمان گفت: اعضا، ابتدا پارچه‌ها را به اندازه‌ی قد و پهنای عروسک‌ خود برش داده و چادرهایشان را در قامت عروسک‌هایشان دوختند و با تماشای ظاهر عروسک بعد از پوشش چادر و نشان دادن چادرهایشان به همدیگر لحظات شادی را با هم سپری کردند.

گفتنی است در این میان تعدادی بودند که پارچه مناسب برای دوخت چادر نداشتند و تعدادی دیگر هم بعد از شنیدن چنین خبری، خواستند که در دوخت چادر برای عروسک‌هایشان شرکت کنند که به ترتیب در هفته‌ها و اعیاد بعدی این کار را انجام داده و به همه‌ی آنها بر اهمیت پوشش اسلامی تاکید شد.

کودکان کانونی برای عروسک‌هایشان چادر دوختند

کودکان کانونی برای عروسک‌هایشان چادر دوختند

کودکان کانونی برای عروسک‌هایشان چادر دوختند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =