کد خبر: 341901
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۳
بازدید 9
برگزاری دومین اردوی علمی – نجومی تابستانه در مرکز مجتمع کرج

مرکز مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرج، دومین اردوی علمی – نجومی تابستانه‌ی خود را برای اعضای علاقه‌مند برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، نادیا باقری، مسئول مرکز مجتمع کانون البرز، ضمن اعلام این خبر گفت اولین اردوی تابستانی پیش از این در سی و یکم خرداد ماه همزمان با آغاز انقلاب تابستانی  با همکاری انجمن نجوم استان برگزار شد و قصد داریم در طی تابستان این اردوها را به صورت مستمر برگزار کنیم و اینگونه فعالیتها در تمام ایام سال برای مخاطبان کودک و نوجوان ادامه خواهد داشت. 

باقری افزود از این رو روز شنبه ۹ تیر ماه ۱۴۰۳، دومین اردوی نجومی این مرکز با موضوع آشنایی با علم نجوم و کاربردهای آن برگزار شد و در ابتدا کارشناسان در میان کودکان و نوجوانانی که پر از شوق آموختن بودند حضور یافته و در رابطه با بینگ بنگ و پیدایش و آغاز جهان، مطالبی را عنوان کردند.

این مسئول ادامه داد آشنایی با اجرام آسماانی، کهکشانها و انواع آن از دید دانشمندان، آشنایی باسیاره‌ها و ویژگیهای آن‌ها، تولد و زندگی و مرگ ستاره‌ها، دوران پس از مرگ ستاره، علت پیدایش شفق قطبی،آشنایی کامل بامنظومه شمسی،آشنایی اختصاصی با خورشید و تاثیر آن بر زمین، بررسی تک به تک سیارات منظومه از نظر جایگاه مواد تشکیل دهنده، علت نامگذاری و مدت زمان چرخش،پخش فیلمهای آموزشی از بیگ بنگ تا مرگ ستاره، پخش ویدیوی واقعی از شفق قطبی، بازی با سیاره‌ها، صورتهای فلکی فواید و اشکال از دیگر بخش‌های این برنامه‌ی علمی بود.

و در پایان با اجرای نجوم رصدی  و آشنایی شرکت کنندگان با کار با تلسکوپها و رصد و چگونگی پیدایش فصول این ویژه برنامه خاتمه یافت.

برگزاری دومین اردوی علمی – نجومی تابستانه در مرکز مجتمع کرج

برگزاری دومین اردوی علمی – نجومی تابستانه در مرکز مجتمع کرج

مسئول مرکز مجتمع در پایان گفت با توجه به شیوع بیماری «تب دنگی» در حاشیه‌ی این نشست یکی از کارشناسان اداره‌ی بهداشت شهر کرج، با حضور در این ویژه برنامه در مورد این تب و راه‌های شیوع آن، سخن گفت.

برگزاری دومین اردوی علمی – نجومی تابستانه در مرکز مجتمع کرج

گفتنی است علاقه‌مندان به برنامه‌های علمی – نجومی جهت ثبت نام و حضور در اردوهای نجومی، مرکز مجتمع کانون البرز با شماره‌ی ۰۲۶۳۲۸۲۰۹۰۹ داخلی ۱۰۳ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =