کانون البرز و انجمن ادبی «بخوان با ما» تفاهم نامه‌ی همکاری امضا کردند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  البرز و انجمن ادبی «بخوان با ما» با محوریت توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی، در راستای انجام فعالیت برای  معرفی کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران، تفاهم نامه‌ی همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز این تفاهم نامه به منظور انسجام برنامه‌های ترویج کتاب و کتابخوانی در البرز و پیگیری امور مربوط به این حوزه بین کانون البرز و انجمن ادبی «بخوان با ما» که همان دبیرخانه‌ی دائمی کرج، شهر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران است، تنظیم شده است .

در متن این تفاهم نامه انسجام بخشی به فعالیت‌های کتابخوانی، راهنمایی و هدایت سازمان‌های مختلف در جهت ترویج کتابخوانی و مشارکت در اجرای طرح‌های دبیرخانه‌ی پایتخت کتاب به عنوان اهداف اصلی تعیین شده است.

زینب عاشری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این خصوص گفت کانون پرورش فکری استان بر اساس این تفاهم نامه متعهد شده است که در زمینه‌های اجرای طرح باشگاه‌های کتابخوانی مادران، اجرای طرح کتاب بال(دختران ایران)، راه اندازی کتابخانه تخصصی همکاران کانون و برگزاری جلسات معرفی کتاب برای این عزیزان، تشکیل گروه کتابخوانی تخصصی با محوریت تعلیم و تربیت، راه اندازی پویش معرفی کتاب توسط کوکان و نوجوانان، تربیت کودکان و نوجوانان به عنوان راویان کتاب ( ویژه‌ی مناسبتهای ملی، مذهبی)، گسترش باشگاه وقف کتاب( بوک)، برگزاری کارگاه‌های کتاب‌سازی(ویژه‌ی کودکان و نوجوانان و والدین آنان)، برگزاری اردوهای تفریحی با هدف معری کتاب با حضور نویسندگان و مترجمان و حمایت و مشارکت در طرح‌های مصوب شورای سیاستگذاری پایتخت کتاب و دبیرخانه دائمی«کرج»، شهر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران،  با دبیرخانه همراهی کند .

وی افزود دبیرخانه انجمن ادبی «بخوان با ما»، نیز علاوه بر پیگیری طرحهای مصوب، مسئولیت هماهنگی نهادهای دولتی و مردم نهاد جهت همکاری در اجرای برنامه‌ها، تدوین محتوای تخصصی و راهبردها و اجرا یا  واگذاری اجرای برنامه ها به مجریان صلاحیتدار و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها را بر عهده خواهد داشت .

کانون البرز و انجمن ادبی «بخوان با ما» تفاهم نامه‌ی همکاری امضا کردند

مدیر کل کانون البرز همچنین گفت این تفاهم نامه در روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ امضا شده و به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت.

کانون البرز و انجمن ادبی «بخوان با ما» تفاهم نامه‌ی همکاری امضا کردند

کانون البرز و انجمن ادبی «بخوان با ما» تفاهم نامه‌ی همکاری امضا کردند

لازم به توضیح است پیش از امضای تفاهم نامه، زینب عاشری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و ساناز اسفندیاری، مجری طرح انجمن بخوان با ما در جلسات مختلفی به بررسی چگونگی همکاری و مسائل مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان استان بحث و گفتگو کردند.

کانون البرز و انجمن ادبی «بخوان با ما» تفاهم نامه‌ی همکاری امضا کردند

گفتنی  است شهر کرج، سال گذشته پس از استان سمنان به عنوان دومین شهر دوستدار کتاب معرفی شده و مسئولان نهادهای فرهنگی به ویژه فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تلاش می کنند تا این شهر امسال به عنوان شهر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران معرفی شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =