روشنای اندیشه در آیین«از قلم‌تا قلم» متبلورمی‌شود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان آیین «از قلم تا قلم» را به مناسبت‌های ادبی«روزقلم»، «روز ادبیات ‌آیینی» و «روز ادبیات کودک و نوجوان» برگزارمی‌کند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این آیین‌های ادبی از ۱۴ تا ۱۸ تیر سال ۱۴۰۳ با برگزاری ۴ نشست تخصصی همراه‌ است و معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌گیلان در حوزه ادبی و شکوفاسازی استعدادهای آینده‌سازان، در دستورکار برنامه‌ریزان این ویژه‌برنامه‌ها قراردارد.

برپایی نمایشگاه ساختارمند و فرآیندمحور که با  نوشتن خلاق و برگزاری کارگاه‌های ادبی آغاز می‌شود  و با معرفی کتاب‌کارها و طرح‌های خلاقانه مربیان ادبی در دو بخش شعر و داستان به‌پیش‌می‌رود از دیگر برنامه‌هایی است که برای مخاطبان تدارک‌دیده شده‌ست.

تشریح اولویت‌ها و هدف‌گذاری برای برگزاری هرچه‌بهتر «انجمن‌های ادبی»، «دوپنجره‌های استانی با عنوان سلامی‌دوباره»، ویژه‌برنامه‌های «با بچه‌های روستا» و بخش«چاپ‌آثار»، ازدیگر محورهای موضوعی این‌آیین‌ها به‌شمارمی‌رود.

این درحالی‌است که معرفی اعضای برگزیده و به‌قالب‌رسیده کارگاه‌های ادبی کانون استان و هم‌چنین، اعضای راه‌یافته به باشگاه ادبی کشوری«قاف» به مخاطبان، ازدیگر فعالیت‌هایی است که هم‌زمان با برگزاری این آیین‌ها در مناسبت‌های ادبی«روزقلم»، «روز ادبیات ‌آیینی» و «روز ادبیات کودک و نوجوان» دنبال‌می‌شود.

طی ویژه‌برنامه‌های «از قلم‌تا قلم» که با همراهی صاحبان قلم‌و اندیشه و فعالان عرصه ادبیات صورت‌می‌گیرد، آشناسازی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان با روند رو به‌رشد فعالیت‌های مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان گیلان نیز مدنظرقراردارد و در این میان، با ارایه مستندات طبقه‌بندی‌شده ۴۲‌ ساله، از موفقیت‌های کارشناسان، مربیان و اعضای کارگاه‌های ادبی این مجموعه رونمایی‌می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های ازقلم‌تا قلم هم‌چنین، با سخنرانی فعالان عرصه ادب، اثرخوانی اعضا و مشاعره شاعران و نوقلمان با بهره‌گیری از شعرهای آیینی‌همراه‌است و درپایان نیز از خالقان آثار برگزیده، مربیان و اعضای فعال کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان تجلیل‌می‌شود.

روشنای اندیشه در آیین«از قلم‌تا قلم» متبلورمی‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =