کد خبر: 341968
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
بازدید 10
برنامه «قلم خیال انگیز من» در مرکز سامن اجرا شد

برنامه «قلم خیال انگیز من» در مرکز سامن با حضور اعضای نوجوان و یک شاعر به مناسبت روز قلم اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، در تقویم ادبی ایران روز 14 تیرماه به روز قلم نام گرفته که اهالی قلم در این روز برنامه‌های خاص خود را برگزار می‌کنند و اما در مراکز فرهنگی- هنری کانون نیز به رسم هر ساله مربیان برای اعضای خود ضمن معرفی این روز برنامه‌هایی چون دیدار با شاعران، نویسندگان، مولفان کتاب، برپایی انجمن‌های داستان و شعر، معرفی کتاب و ... را دارد.

برنامه «قلم خیال انگیز من» در مرکز سامن اجرا شد

مرکز فرهنگی- هنری شهر سامن

به مناسبت روز قلم مرکز فرهنگی هنری سامن برنامه نشست ادبی تحت عنوان «قلم خیال انگیز من» با حضور ۱۸ نفر از اعضای نوجوان مرکز برگزار کرد. در این مراسم محسن کریمی شاعر ملایر و مربی کانون میهمان مرکز سامن در این نشست بود.

کریمی در این نشست در خصوص شعر و چیستی شعر گفت و هر یک از اعضا تعریف خود را از شعر را بیان کردند. سپس راجع به موسیقی و خیال در شعر صحبت شد. در ادامه اعضای نوجوان شعرها و داستان‌های خود را خواندند و این مربی ادبی در مورد شعر و داستان آنها نظر داد.

کریمی در ادامه نشست گفت: این جای خوشحالی است که نوجوانان راجع به مسائل مربوط به خودشان می‌نویسند و موضوعاتی را انتخاب می کنند که به دنیای خودشان نزدیک است.

در پایان این نشست ادبی مهرسا ترابی عضو مرکز کتاب «هدیه ی خوبان» را معرفی کرد.

برنامه «قلم خیال انگیز من» در مرکز سامن اجرا شد

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان اسدآباد

مربی این مرکز برای اعضای خود به نامگذاری روز قلم در سال 81 اشاره کرد و اینکه این نامگذاری براساس جشن تیرگان در دوره پیشدادی بوده است. سپس با رجوع به ادبیات کهن و معرفی سعدی شیرازی چند حکایت از گلستان سعدی بازخوانی و بررسی گردید. در ادامه اعضا خودشان را به جای سعدی گذاشتند و درباره بوستان و گلستان اظهار نظر کردند و در پایان اعضا شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند را به صورت گروهی خواندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =