پنجمین نشست ادبی استانی «اقلیم قلم»

پنجمین نشست ادبی استانی «اقلیم قلم» به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با موضوع نقد کتاب "آوازهای سیب زمینی" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، پنجمین نشست ادبی «اقلیم قلم» با حضور داریوش آقاسی مدیر کل کانون خوزستان ، حسین تولایی و نگین صدری زاده کارشناسان آفرینش های ادبی کشور، فردین کوراوند شاعر و فعال ادبی خوزستانی و مهدی مرادی شاعر و مؤلف کتاب "آوازهای سیب زمینی" در روز چهارشنبه 13 تیر ماه 1403 به صورت برخط برگزار شد.

پنجمین نشست ادبی استانی «اقلیم قلم»

داریوش آقاسی، مدیرکل کانون خوزستان، ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت روز قلم گفت: 14تیرماه هر ساله از سال 1381 تا کنون با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز قلم نامگذاری شده تا ما بتوانیم یادی کنیم و تقدیری کنیم از اساتید فرهیخته و جامعه اهل قلم که وجودشان موجب رشد و پیشرفت همه جانبه فرهنگ و هنر ایران عزیز است. علامه طبرسی در تفسیر مجمع البیان می فرماید بیان دوگونه است یکی بیان زبان که کهنه و تحریف می شود و دیگری بیان قلم که همیشه تازه است و تحریف نمی شود.

فردین کوراوند شاعر و منتقد ادبی خوزستانی در این نشست به نقد و بررسی کتاب آوازهای سیب زمینی پرداخت و در نقد خود به مواردی هم چون قالب اشعار، زبان و بیان و نگاه شاعرانه ی مولف، فضای معاصر مجموعه، کشف و خلق تصاویر بدیع اشاره کرد. وی مجموعه شعر آوازهای سیب زمینی را صدایی شنیدنی خواند و از کارکردها و هم نشینی متفاوت و جذاب واژگان در این کتاب یاد کرد.

پنجمین نشست ادبی استانی «اقلیم قلم»

در ادامه این نشست اعضای ادبی و بخش مکاتبه‌ای و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی نقدهای خود را بر کتاب "آوازهای سیب زمینی" عنوان کردند.

در بخش بعدی پنجمین نشست استانی «اقلیم قلم»، نگین صدری زاده کارشناس آفرینش های ادبی کشور به ارائه ی نقد خود از کتاب پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =