سی‌ویکمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان

همزمان با ۱۴ تیرماه و پاسداشت روز قلم، جمعی از نویسندگان نوجوان استان در مرکز فرهنگی هنری آق‌قلا دورهم گرد آمدند و به داستان خوانی و نقد آثار یکدیگر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این جلسه ۳ اثر از اعضا خوانده شد و فرزاد خدنگ، نویسنده و شاعر استان بعنوان کارشناس برنامه نکات ارزشمندی را بیان کرد.

وی در نقد یکی از این آثار گفت: اسم داستان، معرف آن است و همانطور که ما خودمان را با نام معرفی میکنیم داستان هم با اسمش خودش را معرفی می‌کند؛ انتخاب اسم مناسب برای داستان از نکات مهم در داستان نویسی است؛ اسم داستان باید جدید و جذاب باشد و داستان را از قبل نشان ندهد.

خدنگ ادامه داد: فضاسازی و توصیف در داستان نیز از ضروریات آن است و نویسنده با بیان جزئیات داستان آن را جذاب‌تر و باورپذیرتر می‌کند؛ هرچه در داستان به جزئیات بیشتری توجه شود آن اثر را مستحکم می‌سازد، مانند دیواری که از چند صد آجر درست شده و بنای مسحکم تری دارد.

دبیر انجمن ادبیات داستانی گرگان، در مورد سوژه‌های داستان گفت: اگرسوژه‌ها و موضوع آثار نوجوانان، دغدغه‌های مربوط به سنشات و با توجه به تجربه‌هایی زیسته خودشان باشد، آثار قوی‌تر و باور پذیرتری خواهد شد و ارتباط بهتری با مخاطب برقرار خواهد کرد.

گفتنی‌است در بخش پایانی این نشست، مدیرکل کانون گلستان و نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز حضور یافتند.

سی‌ویکمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان همزمان با ۱۴ تیرماه و پاسداشت روز قلم با حضور جمعی از نویسندگان نوجوان استان در مرکز فرهنگی هنری آق‌قلا برگزار شد.

سی‌ویکمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان

سی‌ویکمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =