به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، مسئولان روابط عمومی کانون ۷ استان کشور - که بیشتر آنها جزو همکاران تازه پیوسته به این هنر، حرفه هستند – در این دوره آموزشی که در تهران برگزار شد، شرکت کردند و بهصورت عملی و کارگاهی با خبرنویسی، نحوه بارگذاری خبر در سایتهای کانون نیوز و پرتال کانون آشنا شدند.
در ابتدای این دوره معاون روابط عمومی اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون به بیان مهمترین سیاستها و راهبردهای خبری و رسانهای کانون پرداخت و گفت: روابط عمومی امروز، بسیار پیچیدهتر از روابط عمومیهای پیشین است و تحولات فراگیر دنیای معاصر مسئولیتهای بیشتری را متوجه کارگزاران روابط عمومی میکند. اگر بخواهیم روابط عمومی را در حد مطلوبی و متناسب با شرایط بهروز کنیم، بایستی به گونهای برنامهریزی شود که در درجهی نخست، نسبت به تثبیت وتقویت جایگاه روابط عمومی اقدام شود.
محسن حموله از کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان به عنوان سازمانی فرهنگی تربیتی که نقش مهمی در رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی دارد، نام برد و از کارشناسان روابط عمومی کانون در استانهای مختلف خواست با بهروزرسانی و کیفیتبخشی به فعالیتهای خود متناسب با شرایط و فناوریهای نوین تلاش و در جذب و سمت و سو دهی به گروه هدف موثرتر از گذشته عمل کنند.
تغییر در نوع نگرش روابط عمومی نسبت به تولید پیام، محتوا و تبلیغات، تقویت مبانی هنری برای تولید محتوای موثر و مخاطبپسند و در عین حال استاندارد، مشارکتدادن مخاطبان در بسط و توسعه پیامها و تبلیغات سازمانی، استفاده از فناوریهای نوین در برقراری ارتباطات دو سویه، وسعت یافتن دامنه فعالیتها و کارکردهای روابط عمومی، ارتقاء جایگاه تجزیه و تحلیل و اهمیت تشکیل شورای اطلاعرسانی در ستاد و استان از جمله موضوعهایی بود که حموله در این نشست بیان کرد.
بر اساس این گزارش خدیجه اسماعیلی کارشناس مسئول روابط عمومی کانون، درباره اهمیت گسترش ارتباط با رسانهها سخن گفت و با بیان برخی اصول و تجربههایی که منجر به حضور بیشتر و موثرتر در عرصه رسانهها میشود، از جمله برگزاری نشستهای رسانهای و نحوه ارتباط با خبرنگاران رسانهها، تجربههایی را بازگو کرد.
نقد و تحلیل خبرهای کانون و ساختمان خبر شامل تیتر، لید و بدنه خبر بر اساس اصول علمی و دانشگاهی و گفتوگو درباره سوژهیابی، ارزشها و عناصر خبری و ویراستاری و اصول نگارش دستوری خبر از جمله موضوعهایی بود که در این دوره از سوی کیان جوادی کارشناس روابط عمومی کانون مطرح شد.
احمد پیروزمند و زهرا فرآورده از کارشناسان روابط عمومی کانون نیز شیوههای بارگذاری خبر در سایتهای خبری و پرتال کانون را بیان کردند و به سوالهای کارشناسان روابط عمومی ۷ استان کشور شامل تهران، سمنان، فارس، خراسان جنوبی، ایلام، کرمانشاه و کردستان پاسخ گفتند.
پایانبخش این دوره یک روزه که روز ۱۲ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد، گفتوگوی سمیهسادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل و روابط عمومی و امور بینالملل کانون با کارشناسان استانها بود.
او در این نشست ضمن خیرمقدم و خوشآمدگویی به مهمانان، از نحوه و کیفیت برگزاری دوره از زبان فراگیران دوره باخبر شد و به بیان برخی اصول و سیاستهای کلی کانون پرورش فکری در حوزه رسانه و معرفی بیشتر کانون به مخاطبان در چهارچوب سه سیاست، مخاطبمحوری، مرکز محوری و نوجوانمحوری، همچنین اهمیت افزایش دورهها و کیفیتبخشی به آموزشهای روابط عمومی پرداخت.
گفتنی است قرار است این دوره بهزودی ویژه تعداد دیگری از کارشناسان روابط عمومی کانون در دیگر استانهای کشور نیز برگزار شود.