روز قلم در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

انجمن نویسندگان نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و اعضای مرکز شماره‌ی ۴ کانون اردبیل روز قلم را بزرگ داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، سی و نهمین نشست انجمن ادبی نویسندگان نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور پری آخته نویسنده و کارشناس ادبی، روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه سال ۱۴۰۳، در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون اردبیل برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت روز قلم تشکیل شد، داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان، با تبریک روز قلم به اعضای حاضر گفت: نویسندگان زمانی موفق­تر خواهند بود که موضوعات بومی را دست‌مایه‌ی داستان خود قرار دهند.

روز قلم در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

وی در ادامه صحبت‌های خود اعضای انجمن را به نوشتن تاریخ بومی استان دعوت کرد.

در ادامه این نشست، پری آخته نویسنده و کارشناس ادبی مدعو، اعضا را به استفاده هر چه بیشتر از حواس پنج‌گانه و عناصر چهارگانه، خاک، آب، باد و آتش در داستان‌ها دعوت کرد تا آثارشان هر چه بیشتر ملموس‌تر شده و خوانندگان بتوانند با آن­ هم ذات پنداری کنند.

همچنین فاطمه صباحی عضو نوجوان مرکز شماره یک کانون اردبیل به خوانش داستان خود با عنوان «خاطرات من» پرداخته و اعضای حاضر به نقد و بررسی این اثر پرداختند که کارشناس این نشست نیز با بیان نکاتی، راهنمایی‌های لازم را جهت بازنویسی و رفع اشکالات موجود در داستان ارائه کرد.

گفتنی است در ادامه، کلیپی از فعالیت­های ادبی مراکز برای حاضران پخش‌شده و اعضای مرکز چهار کانون اردبیل هم‌ داستان پیدایش آتش را از شاهنامه به‌صورت نقالی اجرا کردند.

در همین مناسبت روز پنج شنبه ۱۴ تیرماه ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «روزی برای اهالی قلم» در کانون مرکز ۴ اردبیل برگزار شد.

روز قلم در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

 در این ویژه‌برنامه که با حضور تعداد ۳۰ نفر از اعضای فعال کارگاه‌های ادبی مرکز اجرا شد، اعضا ضمن آشنایی با شخصیت و زندگانی «کلر ژوبرت» نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک با آثار او نیز همچون «داستان‌های پپوجی، دعای موش کوچولو، خداحافظ راکون پیر، آدم کوچولوی گرسنه، سؤال موموکی و آرزوی زنبورک و ...» آشنا شدند.

 در ادامه اعضا آثار ادبی و زیبای خود را برای سایر دوستان خود قرائت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =