«حسینیه‌ی کودک» کانون گلستان، میزبان«مهمانان کوچک امام حسین(ع)»

همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حسینیه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در شهرهای علی‌آبادکتول و بندرگز راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، یکی از تصویرهای آشنا برای تمامی ما ایرانی‌ها، تصویر عزاداری مردم در ماه محرم است، تصویری که از همان کودکی در حالی که در آغوش پدرو مادرمان بودیم در ذهن همه ما نقش بسته است؛ حتی الان که همه ما بزرگ شدیم و خودمان در جایگاه پدر و مادر هستیم هنوز هم یکی از سرگرمی‌های دلنشین برای بچه‌هایمان؛ بردن آنان به هیئت و مراسم محرم و سینه زنی است.

به همین منظور کانون استان گلستان با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با آن، اقدام به برپایی حسینیه‌های کودک در مراکز خود کرده است.

در این حسینیه علاوه بر عزاداری برای امام حسین(ع)، یک سخنران آشنا به ادبیات کودک و نوجوان برای آنها سخنوری کرده و برنامه‌هایی را هم در کتاب و کتابخوانی، قصه‌گویی، پرده‌خوانی، بازی‌های کودکانه، شعرخوانی، نقاشی و تولیدات رسانه‌ای و تولید محتوا انجام می‌شود.

گفتنی‌است حسینیه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در مراکز فرهنگی هنری علی‌آبادکتول و بندرگز از ابتدا تا پایان دهه اول محرم به اجرای ویژه برنامه‌های با این ایام می‌پردازد.

«حسینیه‌ی کودک» کانون گلستان، میزبان«مهمانان کوچک امام حسین(ع)»

«حسینیه‌ی کودک» کانون گلستان، میزبان«مهمانان کوچک امام حسین(ع)»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =