کد خبر: 342092
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
بازدید 10
نوجوانان مرکز درگزین نشست ادبی برگزار کردند

نوجوانان عضو مرکز فرهنگی- هنری شهرستان درگزین به مناسبت روز 18 تیرماه و بزرگداشت مهدی آذریزدی یک نشست ادبی با حضور مدیرکل کانون، کارشناسان، مسئولان این شهرستان و اعضای خود برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مرکز فرهنگی- هنری شهرستان درگزین به مناسبت روز 18 تیرماه و بزرگداشت مهدی آذریزدی یک نشست ادبی با حضور مدیرکل کانون، کارشناسان، مسئولان این شهرستان و اعضای خود برگزار کرد.

این نشست با قرائت قرآن و سرود ملی آغاز شد و در ادامه یکی از اعضای نوجوان که مجری برنامه بود ضمن خوش آمدگویی میهمانان از مدیر کل برای سخنرانی دعوت کرد.

نوجوانان مرکز درگزین نشست ادبی برگزار کردند

معصومه ابراهیمی هژیر با عرض تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: مرکز درگزین با داشتن مدیر جوان و پویا یکی از بهترین مراکز استان بوده که رونق و سرزندگی خود را از حضور نوجوانان توانمند دارد.

وی با اشاره به اینکه روز 18 تیر ماه روز ادبیات کودک و نوجوان است، ادامه داد: این روز بهانه ای است که به ارزش و اهمیت ادبیات کودک و نوجوان بیشتر دقت کنیم و بدانیم که کتاب خوب مانند غذای خوب که برای جسم مفید است، برای روح و روان کودک و نوجوان مفید است.

مدیرکل کانون در این مراسم به رایگان بودن عضویت در کتابخانه‌های کانون در این روز اشاره و تصریح کرد: همچنین بیش از 900 عنوان کتاب در این هفته در دیجی کانون با 20 درصد تخفیف به فروش می‌رسد.

نوجوانان مرکز درگزین نشست ادبی برگزار کردند

در ادامه یکی از اعضای این مرکز به نقالی با داستان آرش کمانگیر پرداخت.

سپس امام جمعه این شهر بیان ضمن تبریک این روز تصریح کرد: ادبیات، فرهنگ و هنر ایران بسیار فاخر است و نویسندگان و شاعران بزرگی در تمام این قرون و حتی سال‌های اخیر داریم.

حجةالاسلام و المسلمین هاشمی با بیان اینکه انتقال این فرهنگ و ادبیات مهم است، گفت: کانون پرورش فکری در انتقال این مفاهیم بسیار می‌تواند اثرگذار باشد زیرا زمینه لازم را دارد.

وی ادامه داد: وقتی آخرین آثار فاخر در زمینه ادبیات و هنر را جستجو کنید به اندازه آثار هنرمندان و نویسندگان ما نیست اما باید تحول آفرین باشیم و کار تکراری انجام ندهیم و دنبال کار تفهیمی و عمیق باشیم.

نوجوانان مرکز درگزین نشست ادبی برگزار کردند

در ادامه کلیپی از خلاصه فعالیت های این مرکز که توسط خود اعضای نوجوان آن تهیه و تدوین شده بود برای میهمانان پخش شد و سپس برنامه رادیو خرد توسط دو نفر از اعضای نوجوان اجرا شد که در آن به زندگی مهدی آذریزدی اشاره کردند و یکی از داستان‌های کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب را خواندند.

سپس معاون فرماندار ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و بیان یکی از خاطرات خود ابراز کرد: قرار نیست برای اینکه به جایزه برسیم دوستان خود را حذف کنیم و راضی نباشیم که دیگران پیشرفت نکنند و خود ما فقط پیشرفت کنیم باید به هم دیگر کمک کنیم و هوای هم را داشته باشیم.

نوجوانان مرکز درگزین نشست ادبی برگزار کردند

بعد در انتهای برنامه شاعر این شهرستان جعفری بیان کرد: دیدن نوجوانان در این مرکز که همه کار را برعهده گرفته و در حال انجام هستند جای خوشحالی دارد. و دو شعر از اشعار خود را در خصوص حضرت زینب (س) و محرم خوانش کردند.

سپس تجلیل از کانون یاران توسط مدیرکل کانون انجام شد و این برنامه با قرائت یک عهدنامه که توسط یکی از اعضا خوانده شد و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.

بعد از پایان یافتن مراسم به درخواست نوجوانان یک دورهمی با موضوع بررسی مشکلات کانون و کتاب‌های موجود در مرکز برگزار شد.

نوجوانان مرکز درگزین نشست ادبی برگزار کردند

نوجوانان با شور و هیجان در خصوص کمبودها و نیازهای مرکز صحبت کردند. آنها خواستار تجدید نظر در مورد رمان و کتاب‌های نوجوان شده و قابل خواندن باشند و جذاب باشند.

آنها معترض بودند که چرا کتاب‌های رمان موجود در کانون مناسب سن ما نیست و از طرفی نیز خواستار تجهیز شدن مرکز درگزین بودند و می‌خواستند که یک تلسکوپ، میکروسکوپ، کتاب‌های منتشر شده و به روز دنیا و در اختیارشان قرار بگیرد تا بتوانند برنامه‌های خود را اجرا کنند.

از طرفی آنها گلایه بسیار از مسئولان شهرستان در خصوص نبود کتاب فروشی داشتند و اینکه مجبور بودند کتاب‌های مورد علاقه خود و آثار چاپ شده را از طریق سایت و هزینه بالای پست تهیه کنند.

نوجوانان مرکز درگزین نشست ادبی برگزار کردند

این نوجوانان در گفت و گو صمیمی با مدیرکل درخواست مربی ادبی و علمی را در این مرکز داشتند تا بتوانند اطلاعات بیشتری را کسب کنند. همچنین آنها می‌خواستند که کانون برایشان اردو بگذارد تا بتوانند اوقات خوشی را در کنار دوستانشان باشند.

آنها با اجازه از مدیر کل کانون خواستار تبدیل یکی از اتاق‌های مرکز به کافه کتاب شدند که بتوانند در این اتاق دروهمی کتابخوانی خود را برپا کنند.

ابراهیمی‌هژیر در پایان این گفت و گو بیان کرد: این کانون متعلق به شماست و باید خود شما در زیبایی، شکوفایی و ایجاد تغییرات به مدیر مسئول مرکز کمک کنید همان طور که تا الان کمک رسان بودید.

وی خاطرنشان کرد: من سعی می‌کنم در حد توانم آنچه را که می‌توانم برای شما مهیا کنم تا شما بتوانید با لذت به کانون بیایید زیرا این کانون در آینده متعلق به شماست و شما گرداننده اصلی آن هستید.

نوجوانان مرکز درگزین نشست ادبی برگزار کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =