کد خبر: 342103
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۲
گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کانون گلستان

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گلستان در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی مرد بزرگ متون کهن اقدام به برپایی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و ادبی نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این روز مراکز فرهنگی‌هنری با برگزاری فعالیت‌های متنوع از جمله معرفی شخصیت بزرگان ادبیات ایران، شعرخوانی، بحث آزاد و معرفی کتاب این روز را گرامی داشتند.

گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کانون گلستان

کلاله

به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان و روز قلم مرکز فرهنگی‌هنری کانون کلاله مراسم یادبودی را با حضور جمعی از اعضا برگزار کرد.

در این برنامه زینب سنچولی درباره معرفی شخصیت مهدی آذریزدی برای بچه‌ها صحبت کرد و کتاب‌های او را معرفی نمود و یکی از داستان‌ها به همراه بچه‌ها روخوانی شد.

در ادامه درباره اشعار آیینی برای بچه‌ها صحبت شد و از کتاب تو بوی سیب می دهی چتد شعر با اعضا همخوانی شد؛ همچنین با توجه فرارسیدن ایام محرم از کتاب قصه‌های کربلا «قصه حضرت علی اصغر» را خواندند و بچه ها درباره این واقعه صحبت نمودند.

گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کانون گلستان

گرگان یک

نقد رمان نوجوان" فوتبال در فصل شکار" به مناسبت پاسداشت روز ادبیات کودک و نوجوان در مرکز شماره یک گرگان و با مشارکت اداره کل محیط زیست استان گلستان  برگزار شد.

بر همین اساس کتاب مورد نظر از قبل در اختیار اعضا گذاشته شده بود و در این نشست دو ساعته، ابتدا یکی از اعضای نوجوان خلاصه‌ای از کتاب را ارائه داد و با مشارکت تمامی اعضا، محتوای کتاب را  نقد و بررسی کردند؛ سپس کارشناس محیط زیست در پرسش و پاسخ با نوجوانان به سوالاتشان در مورد محیط زیست و مواردی که در متن داستان با آن مواجه شده بودند پرداخت.

کتاب فوتبال در فصل شکار، با موضوع محیط زیست و شخصیت اصلی آن نوجوان است.

گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کانون گلستان

گنبد یک

با هدف پاسداشت روز ادبیات کودک و نوجوان محفلی ادبی در یکشنبه ۱۷ تیرماه با حضور برخی از شاعران انجمن حافظ گنبدکاووس و نوقلمان شاعر و داستان سرای مراکز کانون یک و دو گنبدکاووس در مرکز یک برگزار گردید.

این مراسم با شعرخوانی آقای رحیمی، پیشکسوت و مسئول انجمن حافط گنبد آغاز شد.

سپس شاعران مهمان و اعضای فعال ادبی مراکز، آتارشان را خواندند که مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بهمن نشاطی شاعر و مربی ادبی، حمید میرزایی کارگردان و نمایشنامه نویس، حسینی شاعر و مربی ادبی، ندا جلالی و مینا سراوانی شاعر و جمعی دیگر از صاحب نظران نکات ارزشمندی درارتباط با شعرها و داستان های اعضا برشمرند.

استفاده ی بجا از تخیل و آرایه های ادبی در شعر، زاویه دید در داستان، تعلیق، ایجاز و  پایان بندی مناسب از جمله موارد مطرح شده در این برنامه ی ادبی بود.

گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کانون گلستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =