گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری بندرخمیر

ویژه برنامه ای به مناسبت گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری بندرخمیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، ویژه برنامه ای به مناسبت گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت مهدی آذریزدی با حضور کارشناس آفرینش های ادبی، مربی فرهنگی، اعضای کودک و نوجوان و والدین در مرکز فرهنگی هنری بندرخمیر برگزار شد.

در ابتدای این برنامه طاهره مسافری کارشنای آفرینش های ادبی ضمن تبریک روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، درباره ی علت نامگذاری این روز برای حاضران در نشست صحبت کرد و گفت: مهدی آذر یزدی از جمله آغازگران بازنویسی متون کهن فارسی برای کودکان و نوجوانان است. او توانست با انتخاب متون ادبی مناسب و بازنویسی آن ها در قالب یک مجموعه ی هشت جلدی با عنوان «قصه های خوب برای بچه های خوب» و همچنین مجموعه ی ده جلدی «قصه های تازه از کتاب های کهن» خدمات ارزنده ای در حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان ارائه نماید. به پاس فعالیت های ارزشمند مهدی آذر یزدی سالروز درگذشت وی به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است.

وی در ادامه ی سخنان خود درباره ی دوران کودکی آذر یزدی، مهاجرت از یزد به تهران، کار در چاپخانه های مختلف و جرقه ای که باعث شد کار بازنویسی داستان های کهن برای کودکان و نوجوانان را آغاز نماید، با اعضا گفتگو کرد.

گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان،

وی همچنین ضمن معرفی کتاب گلستان و ملستان، بخش هایی از این کتاب را به منظور آشنایی اعضا با نمونه ی نثر مهدی آذر یزدی برای حاضران قرائت نمود. مسافری در بخش دیگری از این ویژه برنامه با مادران اعضا به گفت و گو نشست و قرار شد خواسته های ایشان مبنی بر برگزاری دور های آموزشی قصه گویی را پیگیری نماید.

همچنین در این ویژه برنامه مسافری به معرفی بخش مکاتبه ای پرداخت و از اعضای مستعد و علاقه مند خواست آثار خود را برای بررسی به این واحد ارسال نمایند.

خوانش غزلیاتی از حافظ و شهریار و قصه گویی توسط اعضای مرکز از دیگر فعالیت های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

در پایان کارشناس آفرینش های ادبی یک نسخه از کتاب «آذر یاد» نوشته ی اسدالله شکرانه را که حاوی 10 قصه ی مناسب برای قصه گویی است به مرکز فرهنگی هنری بندرخمیر اهدا نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =