حضور کانون در مجامع و جلسات فرهنگی استان پر رنگ شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان درخواست کرد: حضور کانون در مجامع و جلسات فرهنگی استان پررنگ تر شود.

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: جایگاه اهمیت کانون پرورش فکری بر هیچکس پوشیده نیست و تا جایی که قانون همراه باشد ما موظفیم همکاری کنیم..

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی افزود: اگر توقع‌هایی از سازمان‌هایی دارید و مطالبه‌هایی دارید با دلیل از آنها بخواهید و یک نسخه گیرنده جهت پیگیری به ما بدهید و ما هم پیگیری می‌کنیم. شما البته واقفید ولی شاید به خاطر اهمیت فوق العاده این مسئولیت شاید بنده و شما آن سطح اهمیت را درک نکرده باشیم. بالاخره این مواد خام است که باید به وسیله صنایع تبدیلی که حالا اسمش را می‌گذاریم صنایع تبدیلی ولی استعداد داخلی آن است که کشف می‌شود و متناسب با خودش ارزش پیدا می‌کند که آن ارزش انسانی و الهی است..

وی با اشاره به وجود تفاوت میان مکتب انبیا علیهم صلوات ا... و مکتب‌های دیگر اظهار داشت: البته کارها خیلی شبیه به هم است بسیار شبیه به هم است نه که شبیه به هم بلکه مشترک هست اما، در مکتب انبیا که یک مکتب الهی و انسانی است کار از اینجا شروع می‌شود که اول این ماده اولیه که انسان است در جایگاه خودش تثبیت شود و سپس در همه آنچه که بشر نیاز دارد ورود پیدا کند و بر معیارهای انسانی و الهی، طبعاً اقتضا می‌کند که تمامش برای بشر خیر باشد تمامش کمک باشد.

وی ادامه داد: تجربه میدانی هم همین را نشان می‌دهد که آن‌هایی که انسان پرورش پیدا کرده‌اند بعد به یک قدرت نظامی رسیده به یک قدرت اقتصادی رسیده به یک قدرت سیاسی رسیده فرقی نمی‌کند تمام این‌ها در خدمت بشر است چون انسان است و به خدا فکر می‌کند و می‌شود خیر محض. و علم که به عنوان یک فریضه شناخته می‌شود و واجب است در مکتب انبیا، علم می‌شود در خیر و کمال و کمک به نوع بشر. وی با اشاره به اشتراک تمام این موارد در مکتب ها گفت: با این حال در مکتی های دیگر اول یک موجود ناشناخته را بدون مسئولیت رها می‌کند که یک چیزی بشود حالا درنده بشود شیطان بشود یا انسان بشود، متفاوت است! اما در اینجا اهمیتی ندارد که این چه چیزی بشود بعد به آن موجود که دانشش را، توانش را، علمش را تجربه‌اش را به دست آورده می‌شود به عنوان مثال هیتلر، می‌شود نتانیاهو، می‌شود بایدن، این چه حیوانیست این چه موجودی است دارای این قدرت.!!!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در این مکاتب از آن طرف شروع کرده اول همه امکانات را از علم و دانش و تجربه و پست‌ها و مقام‌ها و قدرت‌ها و … را به دست انسان داده است مسئله هدف را به تاخیر انداخته که می‌خواهد چه بشود بعد یک موجود دوپای خطرناک که در بین همه موجودات از همه خطرناک‌تر است« إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ ا... الصُّمُّ الْبُکْمُ الَّذِینَ لَا یَعْقِلُونَ » بعد این بر جامعه بشری مسلط می‌شود؛ کی بشر راه نجات پیدا می‌کند؟ شانسی برای نجات ندارد!

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: اما در مکتب انبیا این ماده اولیه را اول آن جایگاه انسانی و الهی‌اش باید تربیت کنند و بعد همه چیز به دستش بدهد اما او امین است، او صادق است، او خودآگاه است، او بشر دوست است چرا چون او را تربیت لازم متناسب با فطرتش، با عقلش و با وحی کرده اند.

وی ادامه داد: این اجمال تعیین تکلیف می‌کند که اهمیت کار شما یعنی چه، یعنی در راستای اهداف انبیا این ماده اولیه باید روش‌های واقعی‌اش کشف شود و بعد انسان الهی بشود این کار بالاخره از مهدکودک شروع می‌شود و برنامه‌های شما، هم از کودکش، هم پرورش فکری کودکان این از دانشگاه ها و حوزه‌ها مهمتر است به جهت اینکه این زمینه‌ساز می‌تواند باشد که اگر وارد دانشگاه شود و وارد حوزه بشود و دسترسی به انواع و اقسام پست‌ها را پیدا کند می‌خواهد چه کند؟! این کار شماست،کار مهد کودک است که در آن چه اهدافی را احیا می‌کنید و زنده می‌کنید و چه استعدادهایی را کشف می‌کنید و بر اساس آن او را می‌سازید.

وی بیان کرد: بنابراین همواره علت غایی از نظر زمان مقدم است و از نظر انجام مؤخر است. مثلاً مهندسی را که می‌خواهد نقشه این ساختمان را بسازد علت غایی را در آن نقشه قبل از ساختن ساختمان است و این آجرها و ملات‌ها و آهن‌ها و این‌ها… آن نتیجه آخر است اما علت غایی خودش مقدم است خب این در همه چیز هست، دیگر در این میز هست، در این بلندگو هست، در استکان هست، در این قلم هست، فرقی نمی‌کند، در همه چیز هست، در انسان هم هست، انسان باید اول علت غایی در او پررنگ شود و

هدفش را بفهمد و بعد به همه چیز دست پیدا کند که انسان چنین موجودی است. اما اگر به همه چیز دست پیدا کند بدون هدف غایی یک موجود سرگردان خطرناک و یک حیوان و شیطان درنده است.

وی اظهار داشت: فرق بین مکتب شما و دیگران این است. شما اول علت غایی را تنظیم می‌کنید. کار شما خیلی کار پراهمیتی است. وی اعلام کرد: اگر دانشمندان بزرگ، علمای شایسته و بایسته و عرفای واصل بخواهند اول باید در مهد کودک و در کانون پرورش فکری به سراغ شان بروید چرا که علت غایی اینجا باید تعریف شود در عین حالی که اصلش موخر است، کار شما کار سنگینی است، کار انبیا است و خیلی پر اهمیت است.

تخصصی‌ترین مرجع در حوزه کار برای کودکان و نوجوانان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به نامگذاری ۱۸ تیر ماه به نام روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: دلیل نامگذاری این روز فوت مرحوم آذری یزدی نویسنده کتاب معروف قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب در تاریخ ۱۸تیر ماه ۱۳۸۸ می‌باشد. مهدی مظهری افزود: همچنین حضرت آقا در دیدار با مردم یزد در سال ۸۶ فرمودند بخشی از تربیت فرزندانم را مدیون این مرد هستم. وی در ادامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تخصصی‌ترین مرجع در حوزه کار برای کودکان و نوجوانان خواند و ادامه داد: کانون تنها مرکزی است که تمام کتاب‌های آن به کودک و نوجوان اختصاص دارد و مناسب این بازه سنی است.

چاپ کتاب در کانون پرورش فکری بسیار سختگیرانه است

مظهری همچنین اظهار داشت: چاپ کتاب در کانون پرورش فکری بسیار سختگیرانه است و پس از عبور از فیلترهای مختلفی از سوی شورای چاپ و نشر کانون انجام می‌شود. مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: کتاب‌هایی که در مراکز کانون در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است.

حضور کانون در مجامع و جلسات فرهنگی پررنگ تر شود

مظهری در ادامه از نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تقاضا کرد در مجامع فرهنگی و جلساتی که با موضوعات فرهنگی برگزار می‌شود حضور کانون پرورش فکری پررنگ‌تر دیده شود چرا که تمام جمعیت کودک و نوجوان مخاطب کانون هستند. وی درخواست کرد در تصمیم گیری‌های حوزه فرهنگی، سهم کانون و نظر تخصصی این مجموعه دیده شود. مظهری همچنین خواستار حضور بیشتر کانون و استفاده از ظرفیت نیروهای کانون و برنامه‌های تخصصی مراکز در برنامه‌های صدا و سیما شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =