گردهمایی کودکان عاشورایی در مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در سومین روز محرم میزبان میهمانان کوچک امام حسین(ع) در گردهمایی کودکان عاشورایی بودند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، گردهمایی کودکان عاشورایی در مراکز فرهنگی‌هنری استان برگزار شد.

در این ویژه برنامه، که در مراکز شماره یک و دو زابل، هامون، مجتمع زاهدان، هیرمند، نیمروز، شماره یک و دو ایرانشهر، دلگان، سراوان، سیار شهری و روستایی زاهدان، کنارک، شماره یک خاش، بمپور، بزمان، شماره دو، سه و چهار زاهدان، زهک، سرباز، نیکشهر و بنجار برگزار شد، چاووشی خوانی، معرفی ایام و وقایع، سرود، خواندن گروهی عهدنامه، پخت و پخش آش نذری، نقاشی و کاردستی با مشارکت گسترده اعضا انجام شد.

در این روز کودکان، رویدادهای روزهای پیش از عاشورا و قیام امام حسین(ع) را در قالب قصه و روایت مرور کردند و با کودکان حاضر در کربلا بیشتر آشنا شدند.

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، هم‌چنین، از حال کودکان غزه غافل نبودند و در قرائت عهدنامه خود به آنان اشاره کردند و در بخشی از آن، که به صورت گروهی خوانده شد، گفتند: همه با هم، هم‌عهد و هم‌پیمان می­شویم که با یاری خدا و پیروی از راه و روش شما(امام حسین) مقابل ظلم بایستیم و همراه و هم­دل کودکان مظلوم غزه باشیم.

گفتنی است برنامه محوری استان، روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه در اداره‌کل کانون استان، واقع در بلوار جمهوری اسلامی نبش جمهوری ۱۵، ساعت ۰۹:۰۰ برگزار خواهد شد.

گردهمایی کودکان عاشورایی در مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =