کد خبر: 342251
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
بازدید 29
اهدای کتاب " غوره غوره عسل زنبوره" به خانواده شهید ابولقاسم

کتاب " غوره غوره عسل زنبوره" نوشته لیلا گودرزیان فرد با حضور این نویسنده، مدیر کل کانون پرورش فکری و سایر مدیران کل نهادهای فرهنگی در منزل شهیدان ابولقاسم و علیرضا حاجی بابایی به پدر و مادر این دو شهید در راستای افتتاح باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، 18 تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان اتفاقات بسیار خوبی در کانون همدان رقم خورد از رونمایی کتاب "مهمانی آقا معلم" گرفته تا افتتاح باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان.

همدان با داشتن شاعران و نویسندگان مطرح کشوری چون مصطفی رحماندوست، اسدالله شعبانی، غلامرضا بکتاش و ... خاستگاه ادبیات کودک و نوجوان کشور بوده و نیز با توجه به نقش همدان در 8 سال دفاع مقدس و کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته شده و مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند خاستگاه ادبیات پایداری نیز هست؛ از این رو کانون پرورش فکری با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان را به منظور برگزاری کارگاه‌ها، کلاس‌ها و انجمن‌های ادبی داستان و شعر در جهت تبین فرهنگ ایثار و شهادت و به تصویر کشیدن 8 سال مجاهدت شهدا، جانبازان و رزمندگان و خانواده‌های آنها در 18 تیر ماه 1403 افتتاح کرد تا از این پس با حضور نویسندگان و فعالان حوزه ادبیات کتاب‌های با مفهوم پایداری مناسب سن و روحیه کودکان و نوجوانان نوشته شده و نسل نو را با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کنند.

اهدای کتاب " غوره غوره عسل زنبوره" به خانواده شهید ابولقاسم

از این رو در روز 19 تیرماه کتاب " غوره غوره عسل زنبوره" نوشته لیلا گودرزیان فرد با حضور این نویسنده، مدیر کل کانون پرورش فکری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌ها، مدیر خبر شبکه همدان، مدیرکل اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی، مدیرکل امور بانوان استانداری، مدیرادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و ... در منزل حاج جلال حاجی بابایی پدر شهیدان ابولقاسم و علیرضا به این خانواده اهدا شد.

در این دیدار مادر و پدر شهید در خصوص شهید ابولقاسم و خوش اخلاقی و خندان بودن او خاطراتی را بیان کردند. پدر شهید در این باره گفت: ابوالقاسم به همه همسایه‌ها سر می‌زد و احوال آنها را می‌پرسید و بسیار به من در کشاورزی کمک می‌کرد و همیشه در مدرسه جزو بهترین دانش آموزان بود و معلمهایش از او در زمینه اخلاق و درس بسیار راضی بودند.

حاج جلال ادامه داد: ابوالقاسم نور خانه بود و شهادت او بسیار قلب ما را سوزاند.

اهدای کتاب " غوره غوره عسل زنبوره" به خانواده شهید ابولقاسم

کتاب " غوره غوره عسل زنبوره"، کتابی است که از یک سبک زندگی اصیل ایرانی- اسلامی نه براساس قصه و خیال بلکه واقعیتی در معاصر برای فرزندان دلبند این سرزمین نوشته شده است.

روایتی عاشقانه از رابطه پدر و فرزندی، روایتی از مهر و محبت‌های مادرانه برای پسری که او را گل خانه خود می‌دانست و با رفتن او خانه‌اش پژمرده شد.

نویسنده در این کتاب قسمتی از یک زندگی پر از فراز و نشیب زندگی حاج جلال و فرزند شهیدش ابوالقاسم را در قالب داستان برای گروه سنی کودکان (ج و د) به تصویر کشیده است.

مشخص است دغدغه ایشان پرداختن به فضائل اخلاقی و معرفی الگوهای موفق این سرزمین است که در دنیای مدرن امروز گرد فراموشی به خود گرفته است.

کتاب غوره غوره عسل زنبوره یک کلاس آموزشی و یک معرفی الگوی قوی است تا کودکان این سرزمین کهن بی‌نیاز از الگوهای خارجی باشند.

اهدای کتاب " غوره غوره عسل زنبوره" به خانواده شهید ابولقاسم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =