گردهمایی کودکان عاشورایی

کانون پرورش فکری هرمزگان به مناسبت ماه عزاداری سید و سالار شهیدان گردهمایی کودکان عاشورایی با شعار میهمانان کوچک امام حسین علیه السلام را در سینما کودک مجتمع آفرینش بندرعباس برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، این گردهمایی در روز سوم محرم تاریخ 19/04/1403 که به نام دختر سه ساله ی امام حسین (ع) مزین شده با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان برگزار گردید.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان کانون به عنوان ستاد محرم و اربعین کودک و نوجوانان کشور به برگزاری این رویداد بزرگ ویژه کودکان و نوجوانان در سراسر استان هرمزگان برگزار کرد.

ایشان نقطه عطف این گردهمایی را نقش آفرینی و کنش گری نوجوانان و مشارکت فعال در برگزاری برنامه عنوان کرد. وی حضور کودکان و نوجوانان در همه مناسبت ها ملی و مذهبی به ویژه در ایام محرم به جهت آشنایی با سبک زندگی و معرفی الگوی برتر به نوجوانان را در کانون پروری فکری حائز اهمیت دانست و افزود: طراحی این حرکت های اجتماعی و کنشگرانه در عرصه اجتماعی منجر به آشنا سازی مخاطبان، با فعالیتهای گروهی، رویداد های حل مساله کنشگرهای اجتماعی و ورود هدفمند به عرصه اجتماعی با رویکرد تربیت دینی می باشد.

گردهمایی کودکان عاشورایی

در این رویداد با عنوان " با نام حسین تابستونتو بساز" ، نوجوان محوری، متین کرم پور و فاطمه زاهدانی از اعضای ارشد کانون مجری گری این ویژه برنامه را به عهده داشتند.

در این گردهمایی چاوشی خوانی یکی از اعضای مرکز فرهنگی هنری پارک لاله بندرعباس از برنامه های آغازین این رویداد بود.

در ادامه حجت السلام والمسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان به سخنرانی پرداخت.وی در این ویژه برنامه به اهمیت تفکر و اندیشه در بین نوجوانان تاکید کرد و روایتی از حضور و تاثیر نوجوانان در واقعه کربلا را بیان کرد.

گردهمایی کودکان عاشورایی

در بخشی دیگر از این برنامه مبینا عبداللهی عضو مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس قصه گویی با مضمون عاشورا را اجرا کرد.

همچنین حنانه باصره عضو مرکز فرهنگی هنری زیباشهر بندرعباس به دکلمه خوانی پرداخت.

خوانش خلاق کتاب و معرفی کتاب اعضای مرکز فرهنگی هنری گلشهر بخشی دیگر از این ویژه برنامه بود.

در پایان این گردهمایی با خوانش عهدنامه توسط عضو مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس کودکان ونوجوانان حاضر در این رویداد با هم پیمان بستند که راه رشادت ها و بزرگمردی سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و همراهان ایشان را ادامه دهند.

و همچنین برنامه های جانبی این مراسم که با مشارکت مراکز فرهنگی هنری بندرعباس عبارتند از: کارگاه ساخت کتیبه تشنه لبان، کارگاه چوب، نمادهای عاشورایی، کارگاه دلنوشته های حسینی،اجرای مسابقه و نمایشگاه معرفی کتابهای عاشورایی بود. گفتنی است،در این گردهمایی مسابقه با طرح سوالات عاشورایی اجرا و به برندگان این مسابقه هدایایی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =