کد خبر: 342314
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
بازدید 14
اجرای طرح کتابال با کانون‌یاران مرکز 2 همدان شروع شد

اجرای طرح ملی کتابال به عنوان یک رویداد کنشگری اجتماعی در حوزه کتابخوانی برای دختران نوجوان با هدف آماده سازی، توانمند سازی، بکارگیری و فعال کردن نوجوان در حوزه کتاب و کتابخوانی در مرکز 2 همدان شروع شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، تاب و کتابخوانی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که هر سال با تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی و رویدادهای جذاب، در کنار مخاطبین خود، شوق مطالعه و مهارت کتابخوانی را در آنان تقویت می‌نمایند. رویداد ملی کتابال یکی از آن رویدادهای جذاب برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.

رویداد ملی کتابال ( ویژه اعضای باشگاه کتابخوانی دختران) یک رویداد کنشگری اجتماعی در حوزه کتابخوانی برای دختران نوجوان است که با همکاری کانون پرورش فکری و جمعیت دختران ایران زمین با هدف آماده سازی، توانمند سازی، بکارگیری و فعال نمودن ظرفیت نیروی انسانی دختران ( ۱۲ تا ۱۸ سال ) در جهت کنشگری احتماعی دختران در موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی طراحی شده است. طول پروژه از ۱ تا ۳۰ مراد ماه خواهد بود.

اجرای طرح کتابال با کانون‌یاران مرکز 2 همدان شروع شد

در این راستا فریبا عزتی کارشناس فرهنگی استان با نماینده کتابال همدان جلسه توجیهی برگزار کرد و در خصوص نحوه کار، روند کار مراکز، ثبت نام اعضا و مشکلاتی که برای ثبت نام هست صحبت کردند. طبق صحبت های صورت گرفته مرکز فرهنگی- هنری شماه 2 همدان به عنوان مرکز پایلوت برای طرح کتابال معرفی شد که مربیان هفته‌ای یک جلسه با گروه دختران برای هماهنگی و برنامه‌ریزی و اجرای پروژه کتابال خواهند داشت.

اجرای طرح کتابال با کانون‌یاران مرکز 2 همدان شروع شد

در ادامه جلسه توجیه و معرفی این طرح برای مراکز گذاشته شد و مربیان مسئول مراکز با اعضای کتابخوان خود در خصوص این طرح صحبت کردند.

در این طرح ۷ نفر از کانون یاران فعال مرکز ۲ همدان شرکت کردند و کنشگران طرح توسعه و ترویج کتابخوانی و رویداد ملی کتابال از جمعیت دختران ایران با آنها در مورد طرح صحبت کردند.

اجرای طرح کتابال با کانون‌یاران مرکز 2 همدان شروع شد

در ادامه مراحل ثبت نام اولیه توسط تسهیلگران و مربیان مرکز انجام گردید و اولین وبینار آموزشی کتابال در وبینار برگزار شد و این اعضا در آن شرکت کردند. کنشگران فعال کتابالی مرکز، فاز اول پیش اقدام این رویداد را برای هفته‌ اول مرداد ماه آغاز کردند و در یک مشورت گروهی و با تقسیم کار تصمیم گرفتند نشانگر کتاب بسازند برای هدیه به افرادی که کتاب هدیه خواهند کرد.

در فاز بعدی به محلات خود خواهند رفت و اطلاع رسانی جمعی خواهند داشت برای جذب خیر فرهنگی ( اهدا کتاب) و با نذر فرهنگی که کتاب‌های هدیه شده را جمع‌آوری کرده و در اختیار دیگران قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =