حضور نویسندگان کتاب کودک و نوجوان در مرکز فرجه شماره (۵) سنندج

به مناسبت هفته ملی ادبیات روخوانی و جشن امضا کتاب، توسط نویسنده کتاب کودک و نوجوان در مرکز فرجه شماره (۵) سنندج انجام شد.

هفته ی ملی ادبیات کودک و نوجوان فرصتی است تا کودکان از نویسندگان بیاموزند و نویسندگان کودک و نوجوان در کنار آنها و برای آنها کتابهای شان را بخوانند و نقد وتحلیل کنند تا باز خورد نوشته های خود را ببینند و بیشتر به دنیای کودکان نزدیک شوند و کتابهای بعدی را بر اساس روحیات علایق و خواسته های بچه ها بنویسند .

حضور نویسندگان کتاب کودک و نوجوان در مرکز فرجه شماره (۵) سنندج

بر همین اساس مرکز شماره ۵ سنندج میزبان دو نویسنده ی استان کردستان بود که با دل و خودجوش به میان اعضا آمدند برایشان کتاب خواندند و به آنها کتاب اهدا کردند . فرید راژین و انور ناصری بیش از شصت جلد کتاب به اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره ۵ سنندج اهدا کردند .

فرید راژین کتاب (خرتی ) که کتاب برتر سال ۱۴۰۲ نویسندگان استان شده است را برای جمع حاضر خواند و از اعضا خواست ضمن احترام به خانواده ها هرگز خودشان تنهایی هیچ جا نروند او به اعضا گفت از اینکه به ادبیات و آموزش زبان مادری اهمیت می دهید خوشحالم و ما دو چندان ترغیب می شویم تا کتابهایمان را برای شما بنویسیم دلارام مفاخری مسئول مرکز شماره (۵) سنندج از اعضا خواست هم اکنون به فکر آموزش زبان مادری بیافتند تا وقتی بزرگتر می شوند راحت تر بتوانند با این کتابها ارتباط برقرار کنند و بتوانند در آینده کتابهای کانون را ترجمه کنند .

حضور نویسندگان کتاب کودک و نوجوان در مرکز فرجه شماره (۵) سنندج

هاجر صفابخش کارشناس ادبی استان کردستان همراه با اعضا و در جمع صمیمانه ی آنها که به همراه والدینشان آمده بودند خواست تا با هم و در کنار هم کتاب بخوانند زیرا کتاب خواندن دریچه های دیگری از زندگی برروی آنها باز می کند و آنها را توانمندتر می کند و می توانند در مشکلات زندگی راحت تر و بهتر چاره جویی کنند ، اهمیت آموزش زبان مادری تا آنجاست که اگر ما فردوسی را نداشتیم هرگز نمی توانستیم تا این حد و با این قدرت غنا و توانمندی های زبان فارسی را درک و حفظ کنیم پس فردوسی زمان خویش باشیم و برای آموزش زبان مادری بکوشیم.

در حاشیه ی این برنامه دونویسنده کتابهای شان را برای اعضا امضا کردند وپس از پایان این برنامه درمرکز هم با شعار عقل سالم در بدن سالم و دوری از غذاهای ناسالم وفست فودها و خوردن غذا در کنار خانواده جشنواره ی غذا های سالم را برگزار شد.

حضور نویسندگان کتاب کودک و نوجوان در مرکز فرجه شماره (۵) سنندج

به قلم هاجر صفابخش کارشناس ادبی استان کردستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =