ایجاد پویایی در مراکز  با فرصت آفرینی از ایده‌های مربیان

اعظم ایزدی کارشناس کانون و یکی از برگزیدگان رویداد ثامر می‌گوید ایجاد پویایی در مراکز از طریق خلق فرصت‌های تازه برای نشان دادن خلاقیت‌ها و تجربه‌های مربیان، باور داشتن به توان تخصصی مربیان و فرصت‌آفرینی برای استفاده از ایده‌های مربیان می‌تواند راه‌حل‌های نوینی برای رفع مسایل سازمانی کانون باشد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، اعظم ایزدی با ایده «ترسیم پرتره(نیمرخ) نوجوان کانونی» از استان فارس در نخستین رویداد ثامر حضور یافت و ایده‌اش مورد تقدیر قرار گرفت.

او درباره برگزاری این رویداد و اثربخشی آن در کانون بیان کرد: ایده‌پردازی موجب پویایی سازمان می‌شود. با ایجاد فرصت برای بروز و ظهور ایده‌هاست که سازمان می‌تواند جلوتر از زمانه حرکت کند و ظرفیت‌های تازه‌ای را پیش روی مخاطبان بگشاید.

ایزدی ادامه داد: رویداد ایده‌پردازی ثامر این فرصت را در اختیار مربیان کانون قرار داد تا خودباوری را تمرین کرده و تعهد سازمانی خود را نشان دهند. ظرفیت‌های متنوع مراکز کانون و افکار و اندیشه‌های نوآورانه و بها دادن به این ایده‌ها فرصتی را برای مربیان ایجاد می‌کند تا در مسیر رشد حرفه‌ای و سازمانی حرکت کنند. انگیزه بخشی، فرصت‌آفرینی و ایجاد روحیه کار گروهی، پویایی سازمانی را به دنبال خواهد داشت. این که کانون پرورش فکری به ایده‌های خلاقانه مربیانی که سال‌هاست ارتباط مستقیم با اعضا دارند و می‌توانند مسایل را به درستی شناسایی کرده و با موشکافی و دقت نظر راهبردهای اجرایی ارایه کنند از مهم‌ترین اثراتی است که این رویداد می‌تواند در کانون داشته باشد. البته پیوستگی در به سرانجام رساندن ایده‌ها و گفتمان‌سازی بین راهبران و ایده‌پردازان می‌تواند اجزای سازمان را به یکدیگر نزدیک کرده و در هم تنیدگی بخش‌های مختلف سازمان را در رسیدن به اهداف متعالیه آن قوی‌تر و غنی‌تر کند.

این کارشناس کانون با اشاره به ایده خود توضیح داد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مدیرعامل و برحسب سال‌ها تجربه مستقیم با نوجوانان می‌دانم که نوجوان کانونی مولفه‌های شخصیتی، رفتاری و اخلاقی پیدا می‌کند که می‌تواند به عنوان یک نوجوان طراز انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش‌آفرینی داشته باشد. شناسایی عناصر تاثیرگذار بر شخصیت نوجوان که بر آمده از دل منابع مطالعاتی مخصوص او باشد، می‌تواند دریچه‌های تازه‌ای از فهم دنیای نوجوانی را پیش روی تصمیم‌گیرندگان سازمانی قرار دهد.

ایزدی گفت: در طرح پرتره نوجوان کانونی که در سه سطح شامل مبانی نظری، ایجاد پایگاه داده‌های نخبگانی و تشکیل فضای ابری بین مربیان طرح‌ریزی شده، نمای کلی از نوجوان کانونی استخراج شده، مفاهیم منطبق بر نیازهای احصا شده از دل کتاب‌ها استخراج شده و سپس با راهبری و مربی‌گری نوجوان، مهارت‌های شخصیتی را در نوجوانان پایه‌ریزی کرده و موجبات رشد شخصی را در او فراهم می‌کند.

او در ادامه پیشنهاد داد تا کانون از ایده‌ها حمایت کند و افزود: ایده من خط سیر مشخصی دارد و نقطه آغاز، میانه و نتایج آن در نمونه کوچک مشخص شده است، اما برای پیاده‌سازی در سازمان نیازمند حمایت مدیران ارشد سازمان و ایجاد پل ارتباطی بین مربیان راهبر نوجوان در کانون است.

ایزدی در پایان نیز با بیان این که انگیزه بخشی به مربیان می‌تواند راه‌حلی برای کانون جهت برون رفت از کاستی‌ها باشد،اظهار کرد: ایجاد پویایی در مراکز از طریق خلق فرصت‌های تازه برای نشان دادن خلاقیت‌ها و تجربه‌های مربیان، باور داشتن به توان تخصصی مربیان و فرصت‌آفرینی برای استفاده از ایده‌های مربیان می‌تواند راه‌حل‌های نوینی برای رفع مسایل سازمانی پیش روی متولیان قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =