نشست‌های آموزشی در روز جهانی بدون پلاستیک

به‌مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک، مراکز فرهنگی هنری املش، لاهیجان و رودسر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نشست‌ آموزشی برگزارکردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی کانون استان گیلان، این نشست‌های آموزشی هم‌زمان با ۲۱ تیرماه، روز جهانی بدون پلاستیک‌صورت‌گرفت و طی آن کودکان و نوجوانان  عضو مراکز فرهنگی هنری املش، لاهیجان و رودسر با خطرهای ناشی از بحران رهاسازی مواد پلاستیکی در طبیعت آشناشدند.

نشست‌های آموزشی در روز جهانی بدون پلاستیک

در این نشست‌های آموزشی که با همراهی کارشناسان اداره‌ حفاظت ‌از محیط‌زیست برگزارشد، استفاده روزافزون از مواد پلاستیکی و تاثیر تخریبی‌ آن در چرخه محیط‌زیست، موردتوجه قرارگرفت.

کارشناسان محیط‌زیست هم‌چنین، به ترکیب مواد سازنده پلاستیک اشاره‌کردند و طولانی‌بودن زمان تجریه این مواد را از دلایل انباشت مواد پلاستیکی در خشکی، اقیانوس و دریاها عنوان‌کردند.

هزینه‌های بالای جمع‌آوری پلاستیک‌ها در طبیعت و افزایش آمار بیماری سرطان به دلیل استفاده از گوشت و دیگر مواد خوراکی آلوده به مواد سمی پلاستیکی نیز از دیگرموضوع‌هایی بود که در صحبت‌های میهمانان برنامه‌به آن اشاره‌شد .

میهمانان برنامه در همین‌حال، به پرسش‌های حاضران در ارتباط با چگونگی مدیریت پسماند پاسخ‌گفتند و با اشاره به مصرف بیش‌از حد پلاستیک در چرخه خرید خانواده‌ها، بهره‌گیری از زنبیل و ساک‌های پارچه‌ای را از جمله این راهکارها اعلام‌کردند.

برپایه‌این‌گزارش، شعرخوانی، نمایش کلیپ‌های آموزشی و برپایی کارگاه نقاشی با موضوع «راهکار برای کاهش مواد پلاستیکی»، از جمله برنامه‌هایی بود که در حاشیه این نشست‌های آموزشی صورت‌گرفت.  

نشست‌های آموزشی در روز جهانی بدون پلاستیک

نشست‌های آموزشی در روز جهانی بدون پلاستیک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =