فرصت‌سازی برای کودکان و نوجوانان در اولویت‌باشد

طی نشست مسئولان کانون پرورش فکری و زندان‌های استان گیلان، بر لزوم امیدآفرینی‌در جامعه و فرصت‌سازی برای کودکان و نوجوانان تاکیدشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست روز یکشنبه، ۲۴ تیر سال ۱۴۰۳ در اداره‌کل زندان‌های استان گیلان برگزارشد و فرصت‌سازی برای کودکان و نوجوانان مددجو و غنی‌سازی اوقات فراغت‌آنان با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و کتاب‌محور در دستورکار قرارگرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان طی این نشست، از رسالت‌های این مجموعه در خدمات‌رسانی به تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی صحبت‌کرد و به تشریح برنامه‌های کانون در قالب مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی، کتاب‌خانه‌های پستی و بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی پرداخت.

سیدجلیل میرعظیمی هم‌چنین، کتاب و کتاب‌خوانی را فصل مشترک بیش‌از ۶۲ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون قلمدادکرد و از شیوه‌های خلاقانه و اثربخش مربیان کانون در کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان ونوجوانان سخن‌گفت.

این‌مدیرفرهنگی درهمین‌حال، همراه‌سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های کانون را حرکتی اثربخش دانست و با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک و و تشکیل شورای خانواده‌گفت: توجه هم‌زمان به کودک و خانواده نقش به‌سزایی در پیش‌برد اهداف فرهنگی دارد.

میرعظیمی در ادامه، به برگزاری کارگاه‌های حال خوش‌زندگی برای امیدآفرینی در جامعه و افزایش مهارت‌های زندگی در کودکان و نوجوانان پرداخت و برگزاری این کارگاه‌ها را در شکل‌دهی به شخصیت آینده‌سازان دارای اهمیت ویژه توصیف‌کرد.

اعلام‌آمادگی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده مربیان و مراکز فرهنگی هنری کانون جهت ارایه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به مددجویان اداره‌کل زندان‌ها و فراهم‌سازی زمینه‌های خدمات‌رسانی آنان به کودکان و نوجوانان، از دیگرموضوع‌هایی بود که در صحبت‌های میرعظیمی برآن‌تاکیدشد.

وی هم‌چنین، از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک‌ استقبال‌کرد و با اشاره به حرکت‌های مشابه فرهنگی تصریح‌کرد: این مهم، نقش به‌سزایی در ظرفیت‌سازی و استفاده متقابل از فرصت‌ها ایفامی‌کند.

مدیرکل زندان‌های استان گیلان هم طی این نشست که با همراهی معاونان و روسای اداره‌های این مجموعه صورت‌گرفت، از اهداف برگزاری این هم‌نشینی صحبت‌کرد و فرصت‌سازی برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های مددجو را در اولویت‌ دانست.

رضا محمدی‌اصل ادامه‌داد: با قشری مواجه هستیم که از ظرفیت‌های خوبی برخوردارهستند و استفاده از توان‌مندی‌ مجموعه‌های فرهنگی هم‌چون: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند در خدمات‌رسانی فرهنگی و مأنوس‌سازی آنان با کتاب و مطالعه تاثیرگذارباشد.

وی در تبیین اهمیت این هم‌گرایی افزود: لازم‌است جهت ورود مددجویان به جامعه و فراهم‌سازی امکان پذیرش آنان از سوی دیگران، برای تغییر شیرازه فکری و افزایش دانایی آنها تلاش‌کنیم.

اشاره به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود، از سوی مدیرکل زندان‌های استان، رئیس اداره فرهنگی‌تربیتی این مجموعه و ارایه نقطه‌نظرت توسط دیگر مسئولان‌حاضر، از جمله برنامه‌های این نشست به‌شمارمی‌رفت و در پایان نیز مقرر شد زمینه‌های لازم برای تشکیل کارگروه کارشناسان و امکان امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دو مجموعه فراهم‌شود.

فرصت‌سازی برای کودکان و نوجوانان در اولویت‌باشد

فرصت‌سازی برای کودکان و نوجوانان در اولویت‌باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =