کد خبر: 342530
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
بازدید 29
فراخوان جشنواره ملی عکس نیکوکاری منتشر شد

فراخوان جشنواره ملی عکس نیکوکاری با اهداف گسترش توجه عمومی به فرهنگ نیکوکاری، ترویج نگرش به فرهنگ نیکوکاری در رویدادها و جریان هنری کشور و گسترش فرهنگ خیرخواهی و حفظ ارزش‌های نوع دوستی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، عکس میراثی گران‌بها با ظرفیت ایجاد و گسترش فضای گفت‌وگو است. به کمک عکاسی مردمان نسل‌های مختلف مبنی بر داشته‌های خود با پدیده تفاوت فرهنگ‌ها بیش از پیش آشنا می‌شوند.

عکاس با ثبت مصادیقی از درون فرهنگ‌ها، قله‌هایی را نمایان می‌سازد که هر کدام می‌تواند مشتاقانش را به سوی خود فراخواند.

 و نیکوکاری تمدنی از تمدن‌های بشری است که در تمامی ملل و با هر زبان و آیینی ستودنی و دارای تعاریف زیبای انسان دوستانه است. از این رو مرکز فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار با توجه به ظرفیت و توانایی عکس و عکاسی در کنار سایر فعالیت‌های خود درصد است با برگزاری جشنواره ملی عکس نیکوکاری به پویایی، راهبری و گسترش هر چه بیشتر این فرهنگ کمک کند.

هنرمندان، عکاسان و دوستداران عکاسی ضمن ثبت و ارائه صحنه‌ها و لحظه‌های اثربخش و ماندگار با نگاره ارج‌گزاری و فرهنگ‌سازی به یاری هر چه بیشتر  و بهتر این مسئولیت اجتماعی بپردازند.

برگزار کنندگان این مسابقه عکاسی بنیاد نیکوکاری راهبری آلا و مرکز فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار با همکاری کانون پرورش فکری، اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی، سازمان بهزیستی و ... است.

اهداف این جشنواره گسترش توجه عمومی به فرهنگ نیکوکاری، ترویج نگرش به فرهنگ نیکوکاری در رویدادها و جریان هنری کشور، گسترش دغدغه  همبستگی اجتماعی در سطح نخبگان، انجمن‌ها و نهادها با فرهنگ نیکوکاری، نمایش بخشی از زیبایی، فواید و تأثیرات نیکوکاری برای فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی در جامعه و توسعه جریان تولید آثار هنری با موضوع نیکوکاری برای گسترش فرهنگ خیرخواهی و حفظ ارزش‌های نوع دوستی است.

موضوع این جشنواره عکاسی نیکوکاری در جامعۀ ایرانی با مصادیقی چون وقف، فرهنگ اهدای عضو، تکریم سالمندان، کمک به بیماران خاص، اردهای جهادی، حمایت از کودکان کار، حمایت از زنان سرپرست خانوار، فقرزدایی، کارآفرینی اجتماعی، خیران مدرسه‌ساز، توانمندافزایی توان‌یایان، مدیریت بحران آب و ... در نظر گرفته شده است.

بخش‌های جشنواره شامل مستند ( که باید عینیت‌گرایی، واقعگرایی و بازنمودی در آن رعایت شود)، عکاسی هنری معاصر (تولید تصویر مفهومی با رویکرد عکاسی مستند یا رویکردهای تولیدی از قبیل عکاسی دست کاری شده، عکاسی کارگردانی شده، کولاژ، فتومونتاژ، هوش مصنوعی و...) و بخش ویژه (جهان از نگاه افراد دارای معلولیت با موضوع آزاد) است.

شرکت برای عموم آزاد است و ارسال آثار در بخش‌های مستند و عکاسی هنری معاصر برای شرکت‌کنندگان آزاد بوده و بخش ویژه با موضوع آزاد فقط مختص عزیزان دارای معلولیت است.
آثار ارسالی در بخش مستند باید از سال ۱۳۹۰ به بعد و در جغرافیای ایران باشد. حداکثر تعداد آثار ارسالی برای تک عکس ۷ اثر است. شرکت کنندکان مجاز به ارسال فقط یک مجموعه عکس در هر بخش شامل ۷ تا ۱۰ عکس هستند. بارگذاری هر عکس با حجم یک مگا بایت در سایت جشنواره قابل انجام است و عکس‌های ارسالی می‌تواند با دوربین عکاسی و یا تلفن همراه باشد و عکس‌ها نباید امضا و قاب و ... داشته باشد.

ثبت نام، درج عنوان، زمان و مکان عکسبرداری و همچنین بارگذاری بیانیه عکاس برای مجموعه در سایت جشنواره به نشانی festival.kheir.irالزامی است.

آخرین زمان ارسال آثار به دبیرخانه تا ۱۵ مرداد ماه است، زمان اعلام نتایج داوری تا ۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ خواهد بود و زمان برپایی نمایشگاه عکس، مراسم اهدای جوایز و اعلام نتایج منتخبین  ۱۰ الی۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =