کد خبر: 342561
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
بازدید 12
برگزاری مراسم «بوی محرم می‌آید» در مرکز الگوی همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره 6 همدان (مجتمع شهید آیت الله مدنی) به عنوان مرکز الگو در روز سوم شهادت امام حسین (ع) با کمک والدین و اعضای خود که قریب به 120 نفر بودند اقدام به برپایی مراسم عزاداری کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، انتقال پیام‌های عاشورا و قیام امام حسین (ع) به زبان خود بچه‌ها بهترین روش برای انتقال مفاهیم و پیام‌های اباعبدالله است که این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که کودکان و نوجوانان بتوانند در فضایی به برپایی روضه، ایستگاه صلواتی هیأت و مدح اهل بیت (ع) بپردازند که این امر سبب می‌شود تا خود کودکان و نوجوانان مسؤولیت این موضوع را به عهده بگیرند و تمامی امور را پشتیبانی کنند. کودکان و نوجوانان نسل امروزی نیازمند آن هستند که مفاهیم را در میدان عمل مشاهده و الگوگیری کنند و زمانی که می‌بینند هم سن و سالان خود در مسیر امام حسین (ع) قرار دارند بیشتر ترغیب می‌شوند تا خود آنها نیز در این مسیر قرار بگیرند. از این رو مراکز فرهنگی-هنری کانون همدان در ایام محرم  با شیوه‌های خلاقانه عاشورا و فلسفه قیام آن را برای کودکان و نوجوانان تشریح کرده و برنامه‌های مناسبتی اجرا می‌کنند.

مرکز فرهنگی- هنری شماره 6 همدان (مجتمع شهید آیت الله مدنی) به عنوان مرکز الگو در روز سوم شهادت امام حسین (ع) که در همدان آداب و رسوم خاص خود را دارد با کمک والدین و اعضای خود که قریب به 120 نفر بودند اقدام به برپایی مراسم عزاداری کرد.

برگزاری مراسم «بوی محرم می‌آید» در مرکز الگوی همدان

مسئول مرکز مجتمع اظهار کرد: برگزاری اینگونه از مراسم‌های عزاداری خصوصا در دهه اول محرم چنانچه بدون خرافات و بدعت‌ها باشد نقش بسیاری در رشد باورهای مذهبی و فضایل و کرامت انسانی دارد.

زهرا باقرپور افزود: برگزاری این آیین‌ها باعث می‌شود که خاطره سلحشوران عاشورا هرگز فراموش نشود و تکرار آن به شناسایی بیشتر مقام ائمه (ع) و افشاگری جنایات بیدادگران منجر شود.

برگزاری مراسم «بوی محرم می‌آید» در مرکز الگوی همدان

وی با بیان اینکه قیام عاشورا و فرهنگ تربیتی آن چون ایثار، ازخودگذشتگی، عرفان، ظلم ستیزی، یاری کردن مظلوم و..  می‌تواند به کودکان و نوجوانان دیدگاه متعالی بدهد، خاطرنشان کرد: در واقع فرهنگ عاشورا یک گنجینه بزرگ فرهنگی و تربیتی است که همه می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند و در ماه محرم باید شور، شعور، احساس و اطلاعات در کنار هم رشد کند.

در این مراسم که با عنوان «بوی محرم» در سالن سینما مجتمع برگزار شد در ابتدا سربندهایی مزین با نام «یاحسین» که توسط اعضای حلقه‌های میانی و مادران به صورت کار چاپ تهیه شده بود به اعضا داده شد. در این برنامه هندی، مداح اهل بیت برای بچه‌ها و خانواده ها در خصوص شهادت حضرت رقیه (س) مداحی کرد.

برگزاری مراسم «بوی محرم می‌آید» در مرکز الگوی همدان

سپس معرفی کتاب بزرگ‌ترین دختر عالم توسط کانون یارها ساناز افشار و نهال درم گزینی به صورت نمایش انجام شد در ادامه قصه‌گویی نیکی کریمی صورت گرفت.

در پایان مراسم سینه زنی پسران مجتمع و روشن کردن شمع توسط اعضا صورت گرفت و با شله زرد، شربت و حلوا که با همکاری مربیان مرکز و مادارن پخته شده بود از میهمانان پذیرایی شد.

برگزاری مراسم «بوی محرم می‌آید» در مرکز الگوی همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهر سرکان

همچنین در این مرکز با همکاری حلقه‌های میانی سفره حضرت رقیه (س) انداخته شد و قرائت  زیارت عاشورا و مداحی با حضور اعضا و والدین آنها صورت گرفت.

برگزاری مراسم «بوی محرم می‌آید» در مرکز الگوی همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهر لالجین

در این مرکز تجمع مادران عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهر لالجین با همکاری جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =