تاثیر خواندن بر حیات ذهنی و اجتماعی کودکان بررسی می‌شود

یکصدوپنجمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «سواد خواندن» (خواندن و تأثیر آن بر حیات ذهنی و اجتماعی کودکان) روز دوشنبه اول مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست مقصود فراستخواه مدرس جامعه‌شناسی و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود کبیری عضو هیات علمی پژوهشگاه آموزش و پژوهش و مدیر مرکز ملی مطالعات تیمز و پرلزِ ایران، حضور خواهند داشت.

خواندن، تواناییِ پیچیده‌ای است که در ادامه‌ی فرآیند رشد و تکاملِ زبان اتفاق می‌افتد. سوادِ خواندن کلید همه‌ی یادگیری‌هاست و باعث رشد عقلانی، اجتماعی و عاطفی انسان‌ها می‌شود، در توسعه‌ی واژگان، تصورات و ذهنیات آن‌ها تاثیر بنیادی دارد و تفکر تحلیلی را جایگزین تفکر کلی می‌کند، از این رو بر حیات ذهنی و اجتماعی انسان‌ها موثر است.

در نظام‌های آموزشیِ کشورهای توسعه یافته به توانایی درک مطلب که از طریق خواندن حاصل می‌شود اهمیت زیادی داده می‌شود چرا که اگر وضعیت خواندن و درک مطلب خوب نباشد، کیفیت یادگیری‌های دیگر هم دچار آسیب جدی خواهد شد.

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری با توجه به اهمیت این موضوع و با هدف بهبود وضعیت سواد خواندن و ارتقای سطح درک مطلبِ دانش‌آموزان، درصدد است سلسله نشست‌هایی تخصصی در این حوزه برگزار کند.

این نشست به صورت حضوری و آنلاین ساعت ۱۱ تا ۱۳ روز دوشنبه اول مرداد ۱۴۰۳ در کتابخانه مرجع کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی، مجتمع شهید ملک شامران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست از طریق فضای مجازی، می‌توانند در اسکای روم به نشانی https://live.kpf.ir/ch/lib  با گزینه مهمان وارد شوند.

تاثیر خواندن بر حیات ذهنی و اجتماعی کودکان بررسی می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =