کد خبر: 342575
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

ویژه برنامه‌های هفته عفاف و حجاب به منظور آشنا ساختن اعضا با مبانی حجاب و اثرات مهم اجتماعی آن، در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، با آغاز هفته عفاف و حجاب و با هدف تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و گسترش فرهنگ پوشش عفیفانه برنامه‌های متنوع فرهنگی در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد.

بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی هنری اصلاندوز

مراسم‌ گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اصلاندوز و حوزه مقاومت بسیج خواهران سپاه در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

در این مراسم که پیش از ظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه سال ۱۴۰۳ و با حضور جمعی از اعضای نوجوان و مادرانشان برگزار شد، حجت‌الاسلام اسلوب مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شهرستان رعایت حجاب را یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه امروز دانست و گفت: بانوان سرزمین ما الگوهای بزرگی همچون حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) را سرمشق خود قرار داده‌اند و این عمل آنان را در پاسداشت ارزش‌های اسلامی یاری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: حجاب هویت دینی جوانان و امنیت اخلاقی جامعه را ارتقا می‌دهد.

گفتنی است، اجرای مسابقه نقاشی با عنوان «حس خوب با حجاب»، روایتگری قیام گوهرشاد و تجلیل از دختران نمونه و کودکان محجبه از جمله برنامه‌هایی بود که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در مرکز فرهنگی هنری کانون اصلاندوز برگزار شد.

بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی هنری رضی

مربی فرهنگی کانون رضی از اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته عفاف و حجاب در این مرکز خبر داد.

بر اساس این گزارش، معرفی وقایع و ایام با پرداختن به موضوع واقعه‌ی تلخ تاریخی مسجد گوهرشاد و به خاک و خون کشیده شدن متحصنان و معترضان به تغییر پوشش و کشف حجاب توسط رضاخان در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴، ذکر احادیث و توصیه بزرگان دینی به داشتن حجاب، اجرای فعالیت فرهنگی و ادبی با عنوان «حجاب، گوهر ناب»، بحث و گفتگو با موضوع حجاب، قصه‌گویی داستان حضرت فاطمه (س) و مرد نابینا، نگارش متن‌هایی با عنوان «حال خوش من با حجاب»، ساخت کاردستی، آموزش نحوه بستن شال و روسری و پخش نماهنگ دختر ایران از جمله فعالیت‌های اجراشده در مرکز رضی بود.

بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز شماره ۲ کانون مشگین‌شهر

به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون مشگین‌شهر به انجام فعالیت تمبر سازی پرداختند.

در این برنامه که با هدف تقویت هویت مذهبی اعضا و نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب اسلامی برگزار شد، مربی فرهنگی مرکز با آشنا ساختن اعضا با فلسفه حجاب و اثرات آن در جامعه، به معرفی کاربرد تمبر پرداخته و در ادامه اعضای مرکز با استفاده از مقوا و کاغذهای رنگی اقدام به ساخت تمبرهایی با موضوع حجاب و عفاف کردند.

بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی هنری کانون نیر

در نشستی که پیش از ظهر روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه سال ۱۴۰۳ در سالن سینمای مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان نیر با حضور روحانی شهرستان و جمعی از اعضا برگزار شد، مریم شکیبایی مربی مسئول مرکز در ابتدای برنامه به معرفی ایام و وقایع مربوط به قیام مردم مؤمن مشهد علیه کشف حجاب رضاخان پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام قسمت پاک‌منش با بیان اینکه حجاب هدیه‌ای ارزشمند الهی است، کودکان و نوجوانان را به داشتن حجاب تشویق کرد

 وی با تشریح فلسفه‌ی حجاب گفت: حجاب یک ارزش است و هر کسی که نسبت به رعایت آن همت کند ارزشمند است.

وی ضمن اشاره به وقایع ۲۱ تیرماه در مسجد گوهرشاد به سؤالات کودکان و نوجوانان در خصوص داشتن حجاب پاسخ گفت.

معرفی کتاب بزرگ‌ترین دختر عالم توسط مینا نادری مربی فرهنگی مرکز از بخش‌های دیگر این مراسم بود و مسئول دارالقرآن شهرستان و حلقه‌ی میانی این مرکز نیز از اعضای باحجاب مرکز تجلیل به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =