کد خبر: 342580
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
بازدید 30
مهرواره ادبی «نسیم سحری» در کانون استان تهران برگزار می شود

مهرواره ادبی «نسیم سحری» در دو بخش شعر خوانی و شاهنامه خوانی در کانون استان تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ مهرواره «نسیم سحری» در دو بخش شعر خوانی (مبتنی بر گروه سنی) و شاهنامه خوانی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش در بخش شعرخوانی مبتنی بر گروه سنی، هر فرد شرکت کننده اشعار مربوط به گروه سنی خود را تمرین و در روز مهرواره قرائت می کند.

گفتنی است  همه گروه های سنی مجاز به شرکت در بخش ویژه شاهنامه خوانی هستند و می توانند فارغ از گروه سنی و بر مبنای علاقه مندی در این بخش شرکت نمایند.

در مرحله اول این مهرواره هر مرکز می تواند ۸ برگزیده (دو نفر از هر گروه سنی) برای مرحله بعد معرفی نماید. تعداد اشعار در مرحله اول، در هر گروه سنی بدین شرح است: نوخوان ۵ شعر/ نونهال ۵ شعر/ نونگاه ۱۰ شعر/ نوجوان ۱۵ شعر.

مهرواره ادبی «نسیم سحری» در کانون استان تهران برگزار می شود

 مرحله دوم  به صورت حوزه‌ای برگزار می‌شود و برگزیدگان مراکز در حوزه خود به رقابت می‌پردازند.

سپس مرحله سوم به صورت متمرکز و استانی برگزار می شود و برگزیدگان مرحله حوزه ای برای رقابت نهایی به آن وارد می‌شوند.

همچنین فراخوان نسیم سحری برای نهادینه کردن سنت شعر خوانی و انس با شعر و ادب پارسی بخش ویژه‌ای برای گروه سنی نوباوه (۴تا۶سال) در نظر دارد. این گروه سنی می‌تواند زیر نظر مربی فرهنگی مرکز به صورت فردی یا گروهی شعرخوانی انجام دهد.

مهلت انجام مرحله اول (مرحله کتابخانه ای) از نیمه دوم خرداد تا ۱۵ مرداد، اجرای مرحله دوم (حوزه ای) از ۱۵ مرداد تا اول شهریور ۱۴۰۳، اجرای مرحله پایانی : همزمان با هفته کودک و روز حافظ (۲۰ مهر) می باشد.

  برگزاری مهرواره‌ شعرخوانی با عنوان «نسیم سحری» علاوه بر ارتقای سطح فعالیت شعرخوانی در مراکز فرهنگی هنری کانون، زمینه‌ کشف استعدادهای تازه را نیز فراهم می‌کند هم‌چنین، موجب ارتقا سطح آگاهی به ادبیات ایران زمین و زبان فارسی می‌شود.

برای مشاهده فراخوان اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده جزوه اشعار اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =