کد خبر: 342614
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
بازدید 43
اعضای کانون قم به نقد «هنگام باران بود» نشستند

نشست ادبی شعر عاشورایی «هنگام باران بود» در حالی برگزار شد که مرکز شماره ۴ میزبان اعضای شاعر و فعال مراکز دهگانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود.

به گزارش روابط عمومی کانون قم، نشست ادبی شعر عاشورایی «هنگام باران بود» در حالی برگزار شد که مرکز شماره ۴ میزبان اعضای شاعر و فعال مراکز دهگانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود.

در ابتدای این نشست ادبی که با حضور صمیمی شاعر کتاب، سیدحبیب نظاری همراه بود، این شاعر شعرهای دوبیتی گفت: بخشی از منتقدین در جلسات به منظومه بودن کتاب «هنگام باران بود» اشاره کردند که من بعد از نشر آثار همیشگی‌ام چطور منظومه سرودم که باید بگویم این اثر بعد از تولد دخترم به نیت حضرت رقیه(س) سروده شده و شاید به نوعی نذر فرهنگی بنده بوده است و شاید این منظومه از حال و احوال آن روزهایم نشئت گرفته باشد.

این نشست که در قالب دو پنجره برگزار شد، در پنجره‌ی اول اعضا به نقد کتاب شاعر پرداختند و با خوانش بخشی از اشعار به نقد آن نشستند و در پنجره‌ی دوم اعضا شعرهای عاشورایی خود را خواندند و این‌بار نظاری آن آثار را نقد می‌کرد و پیشنهادهای خود را با این جمله که «من اگر شاعر این شعر بودم» می‌داد و به نقد تک‌تک آثار پرداخت.

اکرم الف‌خانی کارشناس ادبی کانون قم ضمن تشکر از همراهی مربیان ادبی مراکز در سرودن اشعار عاشورایی اعضا، در هنگام معرفی حبیب نظاری گفت: وقتی که من با کانون آشنا شدم با راهنمایی‌های حبیب نظاری، مربی ادبی آن سال‌ها بود که به شعر و ادبیات علاقمند شدم و او سالها مربی ادبی کانون قم بود که بعدها کارشناس استان شد و حالا چندسالی است که کارشناس ادبی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. نظاری چندین کتاب دارد که این کتاب شعر «هنگام باران بود» آخرین اثر نظاری است.

در این نشست شعر، دو مستند سیدحبیب نظاری و کتاب هنگام باران بود پخش شد و اعضایی که سیدحبیب نظاری را نمی‌شناختند با ایشان آشنا شدند. در حاشیه این برنامه نیما مهجور عضو مرکز شماره ۱۰ با تار و سه تار قطعات عاشورایی می‌نواخت.

در انتهای این برنامه‌ی ادبی اعضا به یاد نام و پاسداشت خدمات مربی فقید کانون «منیره بروفر» شمع روشن کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =