تفاهم‌نامه مشترک بین کانون پرورش فکری و کانون‌های مساجد استان اردبیل به امضا رسید

به منظور تعامل، هم‌افزایی و نیز ارتقای ظرفیت خدمات سازمانی برای مخاطبان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در نشستی با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هدف خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان به امضا رسید.

در این نشست که روز چهارشنبه سوم مردادماه برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان گفت: مراکز کانون پرورش فکری در سطح استان با داشتن کتاب‌خانه تخصصی و مربیان توانمند آماده همکاری با نهادها و متولیان فعال در حوزه کودکان و نوجوانان برای تربیت نسلی پاک، آگاه و تلاشگر برای کشور هستند.

وی با بیان اینکه مخاطب محوری، مرکز محوری و نوجوان‌محوری سیاست‌های کانون در سال جاری است، اظهار داشت: مراکز سیار کانون پرورش فکری از ظرفیت‌های قابلی برای تحت پوشش قرار دادن برنامه‌های مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان در مناطق روستایی برخوردار است.

ملک‌زاده فرد افزود: پرورش و کشف استعدادهای بچه‌ها در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و کسب مهارت‌های زندگی با توجه به هویت‌ ملی و اسلامی از رویکردهای کانون استان است که می‌تواند توان علمی و عملی خود در این زمینه را برای اعضای کانون‌های مساجد نیز به کار گیرد.

تفاهم‌نامه مشترک بین کانون پرورش فکری و کانون‌های مساجد استان اردبیل به امضا رسید

مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در این نشست گفت: آماده‌سازی نوجوانان برای پذیرش مسئولیت در محلات از اهداف برنامه‌های کانون‌های مساجد استان است و به همین جهت فعالیت‌های این مراکز طی سال‌های اخیر به سمت کودکان و نوجوانان سوق یافته است.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف مشترکی میان کانون پرورش فکری و کانون‌های مساجد وجود داد، اظهار داشت: با هم‌افزایی و اجرای برنامه‌های مشترک می‌توان اتفاقات مناسبی را در بحث اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این استان رقم زد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در این همکاری فراهم شدن بستری سالم و مناسب برای رشد و پرورش کودکان و نوجوانان است.

شایان‌ذکر است تربیت و آموزش مربیان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به منظور آماده ساختن آنان برای انجام خدمات اجتماعی، غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان تحت پوشش، استفاده از توان علمی و عملی کانون پرورش فکری در جهت رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان مسجدی، استفاده بهینه از منابع، امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای ارتقای فعالیت‌های دینی و قرآنی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ایجاد بستر لازم برای توسعه فعالیت‌های مشارکتی بین دو دستگاه ازجمله جشنواره‌ها، فراخوان‌ها، پویش‌ها و... از اهداف این تفاهم‌نامه است که در پایان جلسه به امضا رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =