اربعین امسال باحضور پررنگ نوجوانان برگزار می‌شود

مصوبات هشتمین جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در روز اول مرداد ۱۴۰۳ در حال و هوای برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، طبق مصوبه‌های شورای فرهنگی کانون استان که در هشتمین جلسه‌ی آن، روز یکم مرداد ۱۴۰۳ در مرکز فرهنگی هنری کانون شلمزار برگزار شد، برنامه‌های فراوانی برای اجرای هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین به تصویب اعضای این شورا رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به رویکردهای سال جاری کانون که یکی از آنان نوجوان محوری می‌باشد، اربعین سالار شهیدان امسال می‌باید همانند دهه‌ی اول محرم با برگزاری و شرکت نوجوانان دختر و پسر برگزار گردد.

روح‌الله واحد به اجرای هیات سینه‌زنی، زنجیرزنی و علم‌گردانی در این مراسم اشاره کرد و گفت: در شورای فرهنگی مصوب شد، با هماهنگی ارگان‌های مربوطه و مراکز کانون در سطح شهرکرد، فراخوانی تنظیم و در تمام اماکن عمومی اطلاع‌رسانی لازم صورت پذیرد تا نوجوانان در این برنامه‌ها شرکت کنند.

واحد به چگونگی اجرای برنامه‌های اربعین امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: برای جاماندگان اربعین، هیات زنجیرزنی در مسیر یکی از خیابان‌های منتهی به امامزادگان دوخاتون شهرکرد برگزار می‌شود و در همین مسیر عکاسان و هنرمندان نوجوان در پویش قاب اربعین تصاویر این رویداد را ثبت می‌کنند و با هم به رقابت می‌پردازند.

وی در ادامه به خدمت رسانی به کاروان پیاده‌‎روی اربعین اشاره کرد و گفت: مقرر گردید از هم‌اکنون، دست‌سازه‌های فرهنگی، هنری در تمامی مراکز استان آماده شده و پس از جمع‌آوری آنان، توسط همکارانی که در جمع پیاده‌روی اربعین و در موکب کانون مستقر هستند به دست زائرین اربعین رسانده شود.

روح‌الله واحد به ساخت یک کلیپ بین‌المللی با حال و هوای کربلا و یاد کودکان غزه اشاره کرد و گفت: این کلیپ که "غزه،کربلایی دیگر" نام دارد با زبان بین‌المللی انگلیسی ضبط شده و با ترجمه‌ی زیرنویس فارسی و عربی تدوین و به اشتراک گذاشته خواهد شد. وی گفت: یک نسخه از این کلیپ هم به مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد و سازمان یونیسف، در حمایت از کودکان مظلوم غزه ارسال خواهد شد.

گفتنی است در هشتمین جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری مقرر گردید از همکارانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین دارند ثبت‌نام به عمل آید و وسیله‌ی نقلیه جهت ایاب و ذهاب آنان تهیه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =