بازید ستادی مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران و کارشناسان از مراکز غرب استان

در راستای نظارت و توسعه عملکرد مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در غرب استان، مدیرکل و کارشناسان ستادی از مراکز فرهنگی هنری غرب استان بازید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، این بازید ستادی با حضور: مدیرکل ، معاونین اداری مالی و فرهنگی، رییس اداره مالی، کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی و مسئولان حراست، روابط عمومی،  نظارت و ارزیابی و فناوری اطلاعات، در راستای نظارت و بررسی عملکرد فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری غرب استان مازندران، دیدار با مسئولان و مربیان کانون و بررسی مشکلات و مسایل اداری و فرهنگی، طی سه روز صورت پذیرفت.

بر همین اساس از ۱۱ مرکز کانون در شهرستان‌های: رامسر، کتالم و سادات شهر- تنکابن- مراکز شماره یک، دو و سه چالوس- دلگشا-نشتارود- بنفشه- کلاردشت و نوشهر صورت پذیرفت و از نزدیک مسایل و موضوع‌های مورد نظربه صورت تخصصی توسط هریک از کارشناسان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و راهنمایی‌های لازم به مسئولان مراکز ارایه شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در این برنامه ضمن گفتگو با مسئولان مراکز و مربیان و بررسی انتظارات آنان، از دغدغه‌ها و انتظارات ستادی و استانی سخن گفت و با تاکید بر اهمیت حضور کودکان و نوجوانان در مراکز و اصل تولی‌گری کانون در حوزه کودک و نوجوان، اظهار داشت: مشارکت و همکاری سازمان‌ها، تشکل‌های اداری و مردمی با کانون که از آن به عنوان حلقه‌های میانی یاد می‌کنیم؛ نقش مهمی در برنامه‌های کانون و کیفیت بخشی به فعالیت‌ها دارند.

فاضلی به استفاده از شیوه‌های خلاقانه و مورد پسند مخاطب نوجوان در مراکز اشاره کرد و افزود: نباید اسم کانون منحصر به کودکان شود، توجه به نوجوانان، نیازهای آنان و فراهم نمودن بستر لازم برای شکوفایی استعدادهای آنان در مسیر تعالی و ارزش‌های اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

بحث ورزش و بازی بچه‌ها،  آمار امانت کتاب، بحث کارگاه‌های نوظهور و کارگاه علوم و فناوری، توجه به اقامه نماز در مرکز در راستای امور تربیتی، نمایش فیلم و تولیدات کانون در سالن‌های سینمای مرکز، توجه به کارگاه نقالی از جمله تاکیدهای فاضلی در بازید از مراکز غرب مازندران بود.
وی همچنین بر ارتباط و تعامل موثر مسئولان مراکز با نمایندگان تاکید کرد و در عین حال استفاده از ظرفیت خانواده‌ها را در کیفیت بخشی برنامه‌های کانون موثر دانست.

لازم به ذکر است: در این بازید معاونین اداره کل و مسئولان حراست، روابط عمومی، نظارت و ارزیابی و فناوری اطلاعات در حوزه کاری خود، فعالیت‌ها و عملکرد مراکز را ارزیابی نموده و به ارایه پیشنهادهای لازم پرداختند.  کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی نیز در گفتگوی تخصصی با مسئولان مراکز وضعیت: امانت کتاب، کارگاه‌های تخصصی و عمومی اجرا شده در کانون، تعداد اعضا، برگزاری جلسات فرهنگی مرکز و سایر موارد تخصصی را تحلیل و ارزیابی کردند و با مسئولان گفتگو کردند. 

بررسی اموال و تجهیزات مرکز، رفع مشکلات سخت افزاری و رایانه مرکز، نصب دستگاه کارت ساعت و تعمیر برخی از لوازم و تجهیزات مرکز از دیگر اقدام صورت گرفته در این بازید استانی بود.

گفتنی است: در این برنامه مدیرکل کانون با فرماندار رامسر و کتالم و سادات شهر نیز دیدار داشت و در خصوص حمایت و همراهی مسئولان شهری با مراکز و اهمیت کانون پرورش فکری و برنامه‌های آن در پرورش نسل آگاه و آینده ساز صحبت کرد.
 

برای دیدن تصاویر این بازید روی همین لینک کلیک نمایید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =