بامحوریت کانون برای هفته ملی کودک برنامه ریزی مقدماتی شد

مدیرکل و کارشناسان فرهنگی ، هنری و ادبی کانون استان اصفهان با برنامه های مدون و کانون محور با فعالیت های اثر بخش،جذاب، بانشاط و امید آفرین در راستای منشور حقوق کودک برای هفته ملی کودک برنامه ریزی کردند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست ضمن تاکید بر محوریت کانون در همه برنامه ها بخصوص هفته ملی کودک بر ضرورت توسعه و پیشرفت محلات ، بوستان ها و مناطق شهری توسط کانون با همکاری دیگر دستگاه ها اشاره کرد و عنوان نمود : همه دستگاه در خصوص حقوق کودکان مسوول هستند و باید در راستای منشور حقوق کودک با کانون همکاری نمایند چراکه کانون با برنامه های فرهنگی ، هنری و ادبی باشاخص های مطلوب در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار نقش آفرین است و می تواند تاثیر گذار باشد .

مدیر کل کانون در ادامه اظهار داشت : امسال بنا داریم جلسات منظم ، فرایندی و کاربردی برای هفته ملی کودک داشته باشیم و با تشکیل کارگروه های تخصصی از دستگاه های متولی حوزه کودک و نوجوان به صورت میدانی و محله محور در تمامی نقاط شهری استان با مشارکت این کارگروه ها برنامه های جذابی را اجرا نماییم .

آقایاری به توانمندی و ظرفیت عظیم مربیان کانون در اجرای برنامه های مهم اشاره نمود و بیان داشت : مراکز کانون اغلب در سراسر استان در فضای پارک ها و بوستان های شهری قرار گرفته است و این می تواند برای برگزاری برنامه های هفته ملی کودک در فضای بوستان های شهر جالب و تاثیر گذار باشد که این امر مشارکت مجدانه سایر دستگاه ها، بخصوص شهرداری هارا می طلبد تا همگی باهم در راستای امید آفرینی ، نشاط و تبیین منشور حقوق کودک برای همگان موثر باشیم و با جادوی هنر ، ادبیات و فرهنگ قدمهای بزرگی برداریم .

ایشان در قسمت پایانی سخنان خود به مظلومیت کودکان غزه و جنایات بی رحمانه قصابان صهیونیستی کودک کش اشاره نمود و گفت : در سکوت مجامع بین المللی به اصطلاح حقوق بشری در این فضای حقوق نابشری امسال قصد داریم به صورت ویژه صدای مظلومیت این کودکان بی گناه و بی پناه را با تولید و اجرای برنامه ها،به گوش وجدان های بیدار جهان برسانیم

۲۰ نوامبر روز جهانی کودک است که از سوی سازمان ملل متحد اعلام شده‌است. در این روز مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۵۹ اعلامیه حقوق کودک و در سال ۱۹۸۹ نیز کنوانسیون حقوق کودک را تصویب کرد.

هفته ملی کودک با هدف معطوف نمودن توجه جامعه به حقوق کودکان ، تقویت هماهنگی و هم سویی بین سازمان های موثر و بخش های فعال در حوزه کودکان و ایجاد فضایی شورانگیز و به یادماندنی با مشارکت کودکان برگزار خواهد شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با مشارکت همه دستگاه های متولی، امسال در هفته ملی کودک از روز ۱۶ تا ۲۲ مهرماه۱۴۰۳ بابرنامه های مفرح ، بانشاط ، امید آفرین ، جذاب و محله محور درجهت احقاق حقوق کودکان هفته ای شاد را رقم خواهد زد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =