آغاز طرح کانون خانواده در استان خوزستان

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان دزفول از آغاز طرح کانون خانواده در تمامی مراکز کانون در سراسر استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، بهرام یارزاده دهکردی در بازدید از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دزفول که در روز چهارشنبه سوم مرداد ماه 1403 انجام شد، گفت: با تشکیل شورای کانون خانواده در مراکز کانون خوزستان، این طرح در مراکز کانون استان آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه ، ارزش و نقش خانواده در رشد، تعالی، تعادل روانی و ثبات شخصیت انسان بر کسی پوشیده نیست افزود: نقش خانواده به عنوان مهمترین رکن و تاثیرگذارترین مورد در تربیت فرزندان بسیار برجسته است.

آغاز طرح کانون خانواده در استان خوزستان

معاون فرهنگی کانون خوزستان با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد تأثیرگذار تربیتی و متولی حوزه‌ی کودک و نوجوان در تلاش است با نقش دهی به خانواده‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت ایشان به عنوان یک حامی، از این پتانسیل بهره‌مند شود اضافه کرد؛ کانون در صدد است تا با حضور خانواده‌ها در فرآیندها، برنامه‌ریزی‌ها و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی باعث ارتقاء ظرفیت ها و توانایی ها و رونق بخشی بیشتر به مراکز شود.

یارزاده دهکردی نقش دهی به خانواده‌ها را در کانون، یکی از رویکردهای طلایی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و توضیح داد؛ شورای خانواده در مراکز کانون متشکل از مسئولین و مربیان،  پدران و مادران و اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهند بود که به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

آغاز طرح کانون خانواده در استان خوزستان

بر اساس این گزارش، در بازدید بهرام یارزاده دهکردی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از مراکز ثابت، سیار و پستی شهرستان دزفول که با همراهی حبیب آل کرد مسئول حراست و حسنعلی آبرومند کارشناس فرهنگی کانون استان انجام شد؛ در نشست های جداگانه با مربیان و مسئولین مراکز ثابت، سیار و پستی کانون این شهرستان وضعیت عضویت و امانت کتاب، اهمیت جذب و نگهداری اعضاء، تشکیل شورای کانون خانواده، شورای نوجوان مرکز، اجرای فعالیت های مرتبط با توسعه و ترویج کتابخوانی از جمله شرکت در طرح کتابال و تشکیل باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، اجرای فعالیت های عمومی، استفاده از نیروهای آزاد، ثبت فعالیت های روزانه، توجه به فضاسازی و زیباسازی مرکز، امنیت مراکز و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =