مدیرکل و اعضای کانون اردبیل به شهدای جنگ چالدران ادای احترام کردند

هم‌زمان با گرامیداشت روز ملی اردبیل، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به همراه جمعی از کارشناسان، مربی و اعضای مرکز شماره‌ی پنج کانون با حضور در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به شهدای جنگ چالداران ادای احترام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هم‌زمان با روز چهارم مرداد که از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و روز ملی اردبیل تصویب و در تقویم کشور ثبت شده است، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان به همراه جمعی از کارشناسان ستادی، مربی و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی پنج کانون شهرستان اردبیل با حضور در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و محوطه شهیدگاه، با نثار گل و فاتحه به مقام شهدای جنگ چالدران ادای احترام کردند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم داریوش علومی معاون فرهنگی کانون و نویسنده کتاب «از اسفریس تا هشت بهشت» با اشاره به اهمیت و نقش دولت صفویه در تاریخ تشیع و خدمات ارزنده این حکومت در کشور، به بیان وقایع نبردهای شیروان و چالدران  غیرت و همت صفویان در دفاع از ایران پرداخت.

مدیرکل و اعضای کانون اردبیل به شهدای جنگ چالدران ادای احترام کردند

گفتنی است، بازدید از بخش‌های مختلف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه باستان‌شناسی و آشنایی اعضا با بخشی دیگر از تاریخ این سرزمین پایان بخش این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =