کد خبر: 342837
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
آیین نکوداشت روز ملی اردبیل در مراکز کانون دولت‌آباد و انگوت برگزار شد

هم‌زمان با چهارم مردادماه روز ملی اردبیل، آیین نکوداشت این مناسبت در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دولت‌آباد و انگوت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان، در روز پنجشنبه چهارم مردادماه سال ۱۴۰۳، مقارن با سال روز استقرار سلسله صفویه، روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و روز ملی اردبیل فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوعی با عنوان «یوردوم» در کانون دولت‌آباد به اجرا درآمد.

معرفی روز چهارم مرداد در تقویم ایران، معرفی شخصیت شیخ صفی‌الدین اردبیلی، معرفی جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی استان، خوانش کتاب دوزبانه فارسی و ترکی، اجرای نمایش خلاق به زبان مادری، معرفی مشاغل روستایی با هدف احیا فرهنگ بومی، نقاشی با مضمون آثار سفالی عهد صفویه، اجرای مسابقه همراه با اهدای جوایز از برنامه‌های اجرا شده در مرکز، در این مناسبت بود.

آیین نکوداشت روز ملی اردبیل در مراکز کانون دولت‌آباد و انگوت برگزار شد

همچنین در همین مناسبت ایستگاه نقاشی با عنوان «اردبیلیم گوزل استانیم» با حضور اعضا در شهرستان انگوت برگزار شد.

افسانه سادات مزین مربی مسئول مرکز در این خصوص گفت: در گرامیداشت هفته اردبیل، بناهای تاریخی و جاهای دیدنی استان، شخصیت‌های مهم سلسله صفویه ازجمله شیخ صفی‌الدین اردبیلی، شاه‌عباس و شاه اسماعیل برای اعضا معرفی شده و در ادامه کودکان و نوجوانان پس از دیدن تصاویری از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، نقاشی‌های خود را با عنوان «اردبیلیم گوزل استانیم» بر روی کاغذ کشیدند.

همچنین با موضوع آشنایی با شهرستان‌های استان اردبیل و مکان‌های گردشگری آن مسابقه‌ای اجرا شده و به دو نفر از اعضا جوایزی نیز اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =