برگزاری نشست شورای فرهنگی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

نشست شورای فرهنگی با دستورکار بررسی شیوه نامه توسعه و ترویج کتابخوانی، برگزاری اردوی علمی و شورای خانواده با حضور اعضای شورا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست شورای فرهنگی در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخوانی، با توجه به کارکردهای آن در پرورش ذهن، شکوفا کردن خلاقیت و حوزه فرهنگ، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و ترویج آن در بین کودکان و نوجوانان در دستور کار این سازمان فرهنگی قرار دارد.
محمدرضا سالاری در ادامه با بیان این نکته که فعالیت کتابخوانی باید به یک عادت در زندگی هر فرد تبدیل شود، عنوان کرد: فعالیت‌های کتابخوانی در کانون باید به گونه‌ای طراحی شوند که علاوه بر سرگرمی، به رشد همه جانبه کودکان و نوجوانان کمک کنند و مربیان، با توجه به شناخت اعضا، در این زمینه نقش محوری دارند.
وی در مورد نقش خانواده‌ها نیز گفت: خانواده‌ها اولین و مهم‌ترین الگو برای فرزندان هستند. والدینی که خود کتابخوان هستند، فرزندان کتابخوانی نیز خواهند داشت.
سالاری با تاکید بر اهمیت گسترش دایره اثرگذاری بحث کتابخوانی در سراسر استان، از مدارس به عنوان یکی از ابزارهای این کار نام برد و افزود: برای ایجاد یک جامعه کتابخوان، همکاری با مدارس ضروری است. برگزاری برنامه‌های مشترک، برگزاری مسابقات کتابخوانی، بهره گیری از توان معلمان و... می‌تواند علاقه دانش‌آموزان به کتاب را افزایش دهد.
اهتمام جدی در بحث راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی برای اعضا، مربیان و خانواده‌ها، برگزاری اردو، جشنواره قصه گویی، کانون علم و فناوری و تجهیز سالن سینمای کانون دیگر بخش‌های سخنان مدیرکل کانون استان در این نشست بود.
گفتنی است در آغاز نشست، مهتاب سارونی، کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان مصوبات نشست پیشین شورای فرهنگی و میزان تحقق آن را عنوان کرد و در ادامه شیوه نامه‌های مربوط به دستورکار نشست شورای فرهنگی را تشریح کرد و حاضران بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =