کارگاه‌های کانون در رشد و کمال ذهنی کودکان موثر است

طاهره گرمسیری، مدرس کارگاه‌های قصه، بازی، نمایش و مهارت‌های زندگی کانون البرز از تاثیر این فعالیت‌ها در رشد ذهنی کودکان سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکگان و نوجوانان استان البرز، این مدرس که از همکاران بازنشسته‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز است و مدت سی سال در جایگاه‌های مختلف مربی، مربی مسئول وکارشناس فرهنگی با کانون در استان‌های مختلف همکاری داشته است و علاوه بر آن تدریس قصه‌گویی را در دانشگاه‌های مختلف و آموزشگاه‌های آزاد انجام داده و بارها داور جشنواره‌های قصه‌گویی و نمایش بوده است، پس از بازنشستگی نیز محیط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را رها نکرده و به تدریس کارگاه‌ها برای کودکان نوباوه و نوخوان مشغول است.

این کارشناس در خصوص کارگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان گفت قصه‌ها هم شادی آفرینند و هم آموزنده هستند و کودکان با شنیدن قصه با واژه هایی آشنا می شوند و سرگذشت‌های مختلف را تجربه می‌کنند که این امر به رشد مهارت‌های زیستی آنان کمک می کند و کودک از طریق شنیدن قصه مهارت هایی مثل خوب دیدن ،خوب شنیدن،پرسیدن و به دنبال پاسخ بودن، را به دست می آورد.

گرمسیری ادامه داد همچنین کودکان در کارگاه‌های مهارت‌های زندگی، از طریق بازی و سرگرمی به  برقراری ارتباط با دوستان پرداخته و این مهارت‌ها به تقویت  تاب آوری و کنترل احساسات، تقویت هوش هیجانی،تقویت اعتماد به نفس، تقویت فن بیان،تقویت شادی و نشاط  در آنان منجر خواهد شد.

این کارشناس افزود  کاهش استرس و اضطراب، تقویت تمرکز و توجه در فرآیند یادگیری وشناخت فضایل اخلاقی چون راستگویی، امانت داری، قدرشناسی و مهربانی از دیگر مزایای حضور در کارگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

کارگاه‌های کانون در رشد و کمال ذهنی کودکان موثر است

آشنایی با مشاغل

این مربی با تجربه در خصوص نحوه اداره کارگاه نیز گفت سعی می‌کنیم بچه‌ها در این کارگاه‌ها، دنیای واقعی را تجربه کنند به عنوان مثال در ابتدا با بچه‌ها در مورد آتش نشانی و این شغل حساس صحبت می‌کنبم و پس از تصویرگری شغل آتش نشان و اجرای چند بازی – نمایش از یک آتش نشان دعوت می‌کنیم تا با بچه‌ها در مورد شغلش صحبت کند و به این ترتیب بچه‌ها با آتش نشانی و تمام موارد مرتبط با این حرفه آشنا می‌شوند.

کارگاه‌های کانون در رشد و کمال ذهنی کودکان موثر است

گفتنی است کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز به صورت ترمی از کودکان ۴ تا ۱۷ سال ثبت نام به عمل آورده و تمامی مراکز در شهرهای کرج، هشتگرد و مهدی آباد چهارباغ، پذیرای این گروه‌های سنی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =