کد خبر: 343086
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
هفت کتاب و یک مجموعه کانون نامزد نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان شد

هفت عنوان کتاب و یک مجموعه از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامزد دریافت جایزه از نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسامی نامزدهای پایانی جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان در نشست خبری این رویداد روز یک‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ در سرای اهل قلم خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام شد.

بر همین اساس کتاب «دوتوک، عروسک کوچک بلوچی» اثر زهره پریرخ در بخش «کلیات»، «باران چه می‌نویسد» سروده خاتون حسنی، «بهار از کوچ برگشت» سروده بابک نیک‌طلب و «پنج و ده دقیقه» سروده طاهره شهابی هر سه در بخش «شعر» نامزد دریافت جایزه شدند.

همچنین کتاب‌های «جنگل پشت پنجره» اثر نیره باقری، «خاطرات چهل تیکه» اثر محمد گودرزی‌دهریزی و مجموعه پنج جلدی «یک پاورقی» اثر امیرحسین زنجانبر و محمد گودرزی‌دهریزی هر سه در بخش «داستان کوتاه» و «خورشیدی در صحرای ترکمن» اثر نجلا مهدوی‌اشرف در بخش «تصویرگری» نامزد دریافت جایزه شدند.

ارزش ریالی جایزه این جشنواره معادل برگزیدگان کتاب سال است؛ که به برگزیدگان، شایستگان تقدیر و آثاری که از سوی جوانان نوشته شده است، تعلق می‌گیرد.

یادآوری می‌شود نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان پیش‌تر هم‌زمان با جایزه کتاب سال برگزار می‌شد و امسال برای اولین بار به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

آیین پایانی این رویداد ادبی ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ در تالار وحدت تهران برپا خواهد شد.

هفت کتاب و یک مجموعه کانون نامزد نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =