جلسات معرفی و نقد کتاب های عاشورایی در مراکز کانون خوزستان

در آستانه ی اربعین حسینی، از سوی واحد آفرینش های ادبی جلسات معرفی و نقد کتاب های عاشورایی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، از سوی واحد آفرینش های ادبی این استان، جلسات نقد و معرفی کتاب های کودک و نوجوان با محوریت عاشورا ، امام حسین (ع)  و اربعین حسینی، در مراکز کانون خوزستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش اعضای کودک و نوجوان در نشست های نقد و معرفی کتاب، ضمن مشارکت فعال ، با ویژگی های شعر و داستان عاشورایی در رده ی سنی مورد نظر آشنا شده و به اظهار نظر در مورد مضامین آیینی کتاب ها پرداختند.

همچنین مربیان ادبی ضمن بررسی تجربه های ادبی موفق در زمینه ی ادبیات عاشورایی،  اعضا را به دوری از کلیشه ها و شعار زدایی در خلق یا انتخاب آثار ، دعوت کردند.

گفتنی ست : نگاهی به سرخی آتش به قلم زهرا زواریان، بزرگ ترین دختر عالم به قلم سید مهدی شجاعی، هنگام باران بود به قلم سید حبیب نظاری، طفلان مسلم به قلم عباس صابریان و محمد طاهری ، آثار و برکات امام حسین (ع) در دنیا به قلم هاشم الجزایری و .... از جمله کتاب های معرفی شده به اعضای کودک و نوجوان در نشست های نقد و معرفی کتاب های عاشورایی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =